Ska börja jobba på Alicante Airport, vart ska vi bo?

Diskussion i 'Alicante' startad av Taurus, 26 december 2013.

  1. Taurus

    Taurus Ny medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Jag har fått bas i Alicante och börjar i januari. Vi, min sambo och 2 månaders dotter och jag, har tänkt att flytta ner till Alicante i slutet av januari början av februari.

    Eftersom jag aldrig varit i Alicante eller Spanien så skulle jag vara tacksam för tips.

    Vilket/vilka områden är att rekommendera? Hur är bästa sättet att få tag i boende?

    Ska vi ta med bilen ner eller är det bättre med hyrbil? Vilka biluthyrningsbolag är att rekommendera i Alicante?

    /Johan
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Jag hade nog kört min bil ner. Börja och bo på hotell eller vandrarhem en vecka. Det finns hur mycket som helst att hyra. För att inte bli lurad är det mycket bra att vara på plats själv. Lycka till!
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Om ni ska hyra er bostad, "checka" först spanjorer som hyr ut. De är ofta billigare än skandinaver eller engelsmän.
     
  5. Taurus

    Taurus Ny medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Vart hittar man lediga bostäder? Internet, någon förmedling eller lappar på stan?

    Vilket område är att föredra, Alicante stad, Gran Alacant, El Altat eller Torrevieja?
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Skyltar på hus och lägenheter , de flesta mäklare förmedlar också. Tänk på hur du skall ta dig till flygplatsen? Har du tjänsteparkering?
     
  8. Sara123

    Sara123 Ny medlem

    Blev medlem:
    10 november 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0
    Taurus, skickade precis ett pers meddelande till dig.
     
  9. Thebac

    Thebac Ny medlem

    Blev medlem:
    18 december 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kan bara varmt rekommendera Playa San Juan :) Det tar inte lång tid till flygplatsen och det är väldigt barnvänligt, lugnt och fint. Jag har själv bott där och kommer att flytta ned igen inom kort :)
     
  10. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Glöm Torrevieja. lite làngt för att pendla. Santa Pola. Gran Alacant, Arenales del Sol, Urbanova, Alicante, Elche, Torrellano, El Altet är de som ligger närmast.
    Billigast blir nog Torrellano. Kanske en lite tràkig by (min àsikt) men ligger bra mellan Alicante och Elche med bàde tàg och buss till bàda och har affärer, restauranter etc. Tar 5 min med bil till flygplatsen.

    El Altet är en liknande by fast cyckelavstànd till stranden.
    Imho sà är Gran Alacant det barnvänligaste. Ligger 15 minuter ifràn flyget.

    San juan är ocksà väldigt mysigt fast du fàr räkna med 30 min enkel resa med bil beroende pà vilka tider du ska köra pà.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Den här tråden är några månader. Han har säkert bostad nu :)

    P :sol:
     
  13. Cris

    Cris Ny medlem

    Blev medlem:
    26 november 2014
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Själv har vi lgh i Arenales del sol, det är 7 min från flygplatsen. Mycket lugnt område och fin och nära stranden. Grand Alacant är också bra, med många svenska och norska bosatta i området, närhet till affärer, bank, restaurang, dagis, etc.
    Behöver du hjälp med mäklare (hyra eller köpa) har jag en firma som har hjälp flera svenska i område, en firma att lita på.
    Mvh
    Cris
     
  14. Alicantina

    Alicantina Ny medlem

    Blev medlem:
    7 september 2012
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    1
    Vilken mäklare , är intresserad?
     

Dela sidan

Laddar...