Si Monica!! Vädersnack..mm

Preciosa

Veteranmedlem
..svarar dig här i stället för i Torrevieja-tråden om
Los Altos..vill inte förstöra bostadsdiskussionen.
Jo P kom ner i lördags och det var helt fantastiskt att komma
från ett snöande Sverige och ner till sommarvärme (alltså svenskt dito..)
Snöade in i det sista när planet skulle lyfta men tack och lov inte ymnigt.

En annan sak. Att flyga gillar jag inte. Inte så att jag är rädd men
man vet inte vad man råkar ut för..
Förra nerresan hade jag en man bredvid. Men en sittplats fri emellan.
Eftersom jag är rätt pratsam..
(nå´n som tvekar över det :confused:) så blir det att folk blir hyfsat glada
och det kan tydligen tolkas olika...
Denne man flyttade helt sonika till stolen bredvid..Jag som brukar fråga
vid incheck om jag kan få ledig plats bredvid förutsatt att planet inte är fullt.Jag skojar ofta om olika skäl och i alla fall från Alicante går det bäst.

Tappade tråden..Jo han inte bara satte sig bredvid utan fällde upp karmen
så han kom ändå närmare,för nära!!...Ja då sa P..snälla kan du inte flytta tillbaks då jag behöver lite spejs..
Har ont i ett ben...hm..ljög ;;;;) Vad skulle jag göra?
Han hade erbjudit mig skjuts i sin hyrbil men det glömde han sen haha..
Nationalitet: Svensk

Denna nerresa i helgen..Paret bredvid var totalt osams!! Rättare sagt damen var fullständigt rabiat!! Hon skällde på mannen i en timme minst om att "varför har du bokat detta plan" osv i det oändliga..Trodde hon skulle tuppa av av ilska, satt med händerna runt huvudet...Han sa bara ja el nej..
Mycket obehagligt..dessutom hade han en billig "parfym" som gjorde att jag fick andnöd eftersom jag har en så´n allergi.
Kan skriva detta för dom var inte svenska och inte heller skandinaviska.
Törs man skriva engelska? Ok, var dom ute och flygluffade eftersom dom åkte från SE till ESP? Steg på fel plan? Mystiken tätnade..Över 60 var dom och
jag får fundera på gåtan. När planet stannade så trängde dom sig förbi alla
andra så kläder och bagage flög omkring, hade så bråttom..

Vädret, ja visst ja..24 gr på em och sol i dag, vad kan man mer begära..thumb

Ciao P ;;;;;)

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
P: Du skulle kunna säkert skriva en bok om dina upplevelser! Väntar redan på den...

Och här har det kommit mer snö i natt (=Göteborg).

Nya trådar

Back
Toppen