Samtransport bohag Skandinavien-Spanien

Sotanini

Medlem
Vi håller på och letar bostad i Torrevieja-trakten. Även om vi skulle hitta en möblerad bostad, så är det alltid en massa personliga saker som ska med från det gamla hemmet. Händer det att skandinaver söker samtransport på detta forum? Hur brukar ni annars göra för att få ner era saker?think

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har tagit ned personliga saker lite pö om pö när jag flugit ner. Det som är bräckligt har jag tagit i handbagaget. Annars har jag som resväska en stor, rutig plastväska frán China Bazar. (Oftast dubbla väskor!) De väger ingenting och jag kan packa upp väskan med nyttigheter, istf att packa en vanlig resväska där bara väskan väger 5 kg. Jag ser ut som en luffare men det bjuder jag pá... :)
Du kan väl lägga in en efterlysning här om att dela flyttransport med en annan. Kanske finns det folk som nappar. Lycka till!

Vi håller på och letar bostad i Torrevieja-trakten. Även om vi skulle hitta en möblerad bostad, så är det alltid en massa personliga saker som ska med från det gamla hemmet. Händer det att skandinaver söker samtransport på detta forum? Hur brukar ni annars göra för att få ner era saker?think
l

Hej! Jag har nyligen flyttat ner till Costa Blanca och tog med allt mitt bohag från Sverige! Kollade upp med offerter från manga olika flyttfirmor...billigast och bäst för min del blev det med en container. Den kom till mitt hus i Sverige och placerades utanför på gatan (det måste man söka tillstånd hos polis och kommun för) 6 dagar så vi kunde lasta in och packa. Sedan skeppades den till Valencia sedan med lastbil till mitt hus. Tog ca 10-12 dagar. Allt var helt när det kom fram. Suverän service och hjälp från företaget. Allinshipping, email: [email protected] Kan verkligen rekomendera dom, finns 2 olika storlekar på container!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hur många kubik var det?
Vill du säga ett ca pris?
Vi är också på g neråt.

LarsBabs

Hej! Priset varierar nog lite mellan olika avstånd: Min flytt gick från Trelleborg till La Murada Costa Blanca. Containern skeppades från hamnen i Helsingborg till Valencia. Resten med lastbil.
Jag fick priser på 2 olika storlekar av Container, "liten" 28 cbm 32.500 sek, stor 60-70 cbm 38.050 sek, försäkring kostade ca 3.000 sek.
Jag valde den stora och den var STOR! Tyckte inte det skilde så mkt i pris så jag ville få med mig så mycket som möjligt! Lycka till! Ps. Priserna är inkl moms!

Ok.
Då är priserna som jag kollat bra.
30000 för 30 kbm
Med en svensk chaffis dessutom.
Lastar här en fredag, vi flyger ner på tisdagen och lastar av på onsdag morgon.

Ok.
30000 för 30 kbm

låter som ett riktigt bra pris. Från och till vilken stad är det ?
vad heter företaget?

Är även vi på väg ner.
//ulfmalthumb

Vår flytt går från Borås.
Jag hade först kontakt med Stjärnströms i Nykvarn.
Sedan fick jag tips om en från Varberg, han var dyrare från början men vi kom överens .
Tipset fick jag av vår mäklare Kent Sjöblom på Nextcasa4u.

Ok.
30000 för 30 kbm
Jätte bra pris ni fått! Kör han ner hela vägen? Bara disel och vägtullar kostar ju en hel del! thumb Du har förhandlat bra!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen