Söker tips på dagsutflykter från Torre.

kinng

Moderator
Hej på er.Holaa

Sitter och planerar sommaren semester lite grand. Jag har tänkt få lite tips om olika utflyktsmål som är lämpliga för dagsutflykter från Torre. Gärna något som barnen kan tycka är skoj.

Med i tankarna är:
- Safariparken i Elche, det gillar säkert barnen.
- Bocairent ser ju fantastiskt ut på bilderna, hittade dessutom att det fanns en massa grottor att utforska, även det lär ju barnen gilla. :tummenupp:
- Guadalest ser ju också fint ut.
- Någon vingård i närheten? (Passar kanske inte barnen men vi vuxna måste ju få välja lite också) Tips mottages tacksamt.

Jag vill även minnas att någon av er tipsade om en by där husen liksom låg inbyggda i berget, det fanns även affärer om jag inte missminner mig men hittar inget när jag söker.

Tar gärna emot andra tips på utflyktsmål som kan passa hela familjen.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
La Casa Pedrera. Räcker med en eftermiddag. Utsikt, djur, konst, hantverk, mat, fika, pool, vandringsleder. Kort resväg, cirka tjugo minuter.

Safaripark finns även i Aitana (åt Benidormhållet). I Benidorm finns Terra Mitica och Terra Natura. Och den stora Vattenparken. Men vattenpark finns i Torrevieja också . Sevärt i Alicante är Castillo de Santa Barbara, man har utsikt som heter duga därifrån...

Om man inte hinner se Festen av San Juan i Alicante, med alla statyer som man bränner upp kan man beskåda sådana i ett litet museum i Ramblas. Det har varit gratis tidigare.

Hej,
Ett till tips på bra dagsutflykt: Isla de Tabarca. En liten ö som man når med båt, flest går från Santa Pola (c:a en gång i halvtimmen). Där finns strand, restauranger och en liten stadskärna. Gillar man att snorkla ska det vara perfekt där.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tabarca är ett kanontips, tar ca 40 min med båten från Torre, underbar båttur längs kusten och framme finns en liten "by" som hämtad ur en västernfilm :), tyvärr lite väl kommersiellt med alla krogar på rad i hamnen men tar man med picknick och snorkelutrustning och går en bit nedåt på ön så får man en kanondag med klart fint vatten och inte allt för trångt.

Det där med bostäder i grottor, är det Guadix du tänker på? Fast det ligger i Granada.

Hej Peztis, det ser ut som om det var dom jag menade, känns ju lite långt för en dagsutflykt. Misstog mig vart det låg.
Tack för att du hittade det åt mig. graciass

Det finns grotthus närmare än i Granada. T ex i Almanzora som är i inlandet nära Vera, Almería. Men alldeles i närheten av Torre är det ju inte...

Vill ni bara se grottor så finns de närmaste i San Miguel de Salinas.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Det finns intressanta grottor i Rojales. Alldeles intill finns även snäckhuset. Det är värt ett besök och inte allt för långt från Torrevieja om man har bil.

Det finns intressanta grottor i Rojales. Alldeles intill finns även snäckhuset. Det är värt ett besök och inte allt för långt från Torrevieja om man har bil.

Nej men se där, det va ju faktiskt detta resmål jag letade efter. Toppen att det till slut kom fram. Jag hade bara ett svagt minne av att sett något om det och kände igen det direkt.

Är Snäckhuset fortfarande öppet för visning? Två gånger det senaste 1-2 åren som vi har varit dit så har det varit stängt think. Någon som bor i närheten kanske vet. Det är väldigt speciellt, och brukar vara roligt att visa gäster och fram för allt barn i "samla snäckor-åldern".
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Vi besökte snäckhuset 2 ggr i oktober och ägaren står glatt och vinkar in en. Han är sugen på lite dricks. :)

Tack Dennis! Då vet vi det. Jag har varit in dit tidigare och det var kul att se vilket arbete han har lagt ner på att dekorera allt från golv till tak med snäckor ;;;). Kanske inte som jag skulle vilja ha det, men det är verkligen en speciell stil.
rocio

Skall ni till Allhambra i juli är det bra att ha en plan B. Då vi
Vi var där va det fullknökat och vi kom inte in fick dock tillbaka
Biljettavgiften.

Nya trådar

Back
Toppen