Söker tips på dagsutflykter från Torre.

Diskussion i 'Torrevieja' startad av kinng, 8 april 2015.

  1. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Hej på er.Holaa

    Sitter och planerar sommaren semester lite grand. Jag har tänkt få lite tips om olika utflyktsmål som är lämpliga för dagsutflykter från Torre. Gärna något som barnen kan tycka är skoj.

    Med i tankarna är:
    - Safariparken i Elche, det gillar säkert barnen.
    - Bocairent ser ju fantastiskt ut på bilderna, hittade dessutom att det fanns en massa grottor att utforska, även det lär ju barnen gilla. :tummenupp:
    - Guadalest ser ju också fint ut.
    - Någon vingård i närheten? (Passar kanske inte barnen men vi vuxna måste ju få välja lite också) Tips mottages tacksamt.

    Jag vill även minnas att någon av er tipsade om en by där husen liksom låg inbyggda i berget, det fanns även affärer om jag inte missminner mig men hittar inget när jag söker.

    Tar gärna emot andra tips på utflyktsmål som kan passa hela familjen.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    La Casa Pedrera. Räcker med en eftermiddag. Utsikt, djur, konst, hantverk, mat, fika, pool, vandringsleder. Kort resväg, cirka tjugo minuter.
     
    pozuela gillar detta.
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Safaripark finns även i Aitana (åt Benidormhållet). I Benidorm finns Terra Mitica och Terra Natura. Och den stora Vattenparken. Men vattenpark finns i Torrevieja också . Sevärt i Alicante är Castillo de Santa Barbara, man har utsikt som heter duga därifrån...

    Om man inte hinner se Festen av San Juan i Alicante, med alla statyer som man bränner upp kan man beskåda sådana i ett litet museum i Ramblas. Det har varit gratis tidigare.
     
    pozuela gillar detta.
  5. Lineker

    Lineker Ny medlem

    Blev medlem:
    25 mars 2014
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej,
    Ett till tips på bra dagsutflykt: Isla de Tabarca. En liten ö som man når med båt, flest går från Santa Pola (c:a en gång i halvtimmen). Där finns strand, restauranger och en liten stadskärna. Gillar man att snorkla ska det vara perfekt där.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Sami

    Sami Ny medlem

    Blev medlem:
    26 januari 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
  8. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Tack för alla tips! Föer tips är varmt välkomna.

    Länken till bussen funkade inte för mig, så jag klistrar in en ny om någon annan oxå har samma problem.
    http://www.coachtripsonline.com/
     
  9. Linkan

    Linkan Aktiv medlem

    Blev medlem:
    29 oktober 2013
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    41
    Tabarca är ett kanontips, tar ca 40 min med båten från Torre, underbar båttur längs kusten och framme finns en liten "by" som hämtad ur en västernfilm :), tyvärr lite väl kommersiellt med alla krogar på rad i hamnen men tar man med picknick och snorkelutrustning och går en bit nedåt på ön så får man en kanondag med klart fint vatten och inte allt för trångt.
     
  10. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Det där med bostäder i grottor, är det Guadix du tänker på? Fast det ligger i Granada.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Hej Peztis, det ser ut som om det var dom jag menade, känns ju lite långt för en dagsutflykt. Misstog mig vart det låg.
    Tack för att du hittade det åt mig. graciass
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Det finns grotthus närmare än i Granada. T ex i Almanzora som är i inlandet nära Vera, Almería. Men alldeles i närheten av Torre är det ju inte...

    Vill ni bara se grottor så finns de närmaste i San Miguel de Salinas.
     
    Last edited: 15 april 2015
  14. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
  15. Ascan

    Ascan Ny medlem

    Blev medlem:
    27 januari 2015
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0
    Grottorna ser fantastiska ut! En utflykt dit ligger helt klart på önskelistan. Tack för tipset! thumb
     
  16. DennisJ

    DennisJ Ny medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Det finns intressanta grottor i Rojales. Alldeles intill finns även snäckhuset. Det är värt ett besök och inte allt för långt från Torrevieja om man har bil.
     
  17. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Nej men se där, det va ju faktiskt detta resmål jag letade efter. Toppen att det till slut kom fram. Jag hade bara ett svagt minne av att sett något om det och kände igen det direkt.
     
  18. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Är Snäckhuset fortfarande öppet för visning? Två gånger det senaste 1-2 åren som vi har varit dit så har det varit stängt think. Någon som bor i närheten kanske vet. Det är väldigt speciellt, och brukar vara roligt att visa gäster och fram för allt barn i "samla snäckor-åldern".
    rocio
     
  19. DennisJ

    DennisJ Ny medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi besökte snäckhuset 2 ggr i oktober och ägaren står glatt och vinkar in en. Han är sugen på lite dricks. :)
     
  20. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Tack Dennis! Då vet vi det. Jag har varit in dit tidigare och det var kul att se vilket arbete han har lagt ner på att dekorera allt från golv till tak med snäckor ;;;). Kanske inte som jag skulle vilja ha det, men det är verkligen en speciell stil.
    rocio
     
  21. roger.johansson@home.se

    [email protected] Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Va på en vingård i bergen ovanför murcia den hette casa de eremita tror jag det va bra
     
  22. roger.johansson@home.se

    [email protected] Ny medlem

    Blev medlem:
    5 april 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0
    Skall ni till Allhambra i juli är det bra att ha en plan B. Då vi
    Vi var där va det fullknökat och vi kom inte in fick dock tillbaka
    Biljettavgiften.
     

Dela sidan

Laddar...