Revolut?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Jojje, 18 februari 2022.

  1. Jojje

    Jojje Medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    14
    Revoluts app ligger helt nere. Finns ingen möjlighet att komma i kontakt med dem. Har allt kraschat?

    Vågar någon använda kortet?

    Jojje
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Använde mitt kort i går kväll, kollade appen nu på morgonen och allt verkar fungera.
     
  4. Jojje

    Jojje Medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    14
    Precis deletad den gamla Revolut-appen och laddat ned ny, gått igenom hela proceduren med selfie etc och till slut blivit godkänd ånyo. Ska prova kortet i em.

    Revolut-appen känns klart osäker.

    Hur är det med N26? Har den appen strulat eller är mina bekymmer med Revolut något som skett i Storbritannien?

    Jojje
     
  5. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Vet nada om N26. Reggad i Spanien för Revolut, har aldrig haft några problem med dem.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Själv har jag problem med att här i Spanien föra över pengar från SHB-kortet till Revolut som är reggat i Sverige.
    Kanske är jag korkad, men får intrycket att Handelsbanken inte godkänner överföringen.
     
  8. Grottis

    Grottis Ny medlem

    Blev medlem:
    15 februari 2014
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    5
    Alla banker har då och då problem med online hantering. Även svenska .
    Jag har N26, fungerat perfekt hittills (ca 2 år).
    Inga överförings problem, räkningar dras punktligt, osv.
     
  9. Jojje

    Jojje Medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    14
    Har skaffat N26.
     
    Maddeabbe, mixt och Grottis gillar detta.
  10. Stef

    Stef Aktiv medlem

    Blev medlem:
    16 augusti 2013
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    99
    Har haft Revolut kring 3 år nu utan problem, problemet med dem och alla andra är väl att bankomatbolaget tar pengar vid uttag så svårt komma runt om du inte tar ut i egna bankens automat.
    N26 har jag kollat, största skillnaden är väl tyskt iban nummer annars vet jag inte vad som skiljer riktigt?
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    Jag har reggat mig på N26 och försökt läsa mig till om dom har(SEPA Direct Debit) autogiro mao.
    Frågan är, kan man få sina Spanska räkningar betalda via autogiro hos N26?
    Isåfall vad kostar det?
     
  13. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    jag fick ett Spanskt IBAN med N26. kostade ingenting. Nu bor ju jag här sà det kanske är annorlunda om man bor i Sverige
     
  14. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    Ok! Men kan dina spanska el och vatten bolag köra autogiro till ditt N.26 konto?
     
    mixt gillar detta.
  15. Christian S

    Christian S Ny medlem

    Blev medlem:
    15 oktober 2016
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3
    Kan man skaffa ett spanskt konto i N26 som icke resident?
     
    mixt gillar detta.
  16. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Tyskt IBAN. Men, det blir ju inom eurozonen, så du slipper valutapåslag.
    Jag hade ett Revolut-kort för några år sedan. Det klippte jag. Jag tycker Revolut känns oseriösa.
    De pengar jag får in på mitt N26 kort kommer från det jag lånat ut via trine.com.

    Om du inte bor i Spanien större delen av året är det väl bättre att skaffa ett debit-kort från Lunar eller PFC? De har inga valutapåslag.

    Nu har det ju varit covid, så jag har inte varit utomlands på drygt 2 år. Kommande vinter kanske man kan vara 1/3 av året på något varmare ställe?
     
  17. Christian S

    Christian S Ny medlem

    Blev medlem:
    15 oktober 2016
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3
    Nu kommer jag ha kontot till autogiro betalningar av räkningar, och då kanske kontot behöver vara i Spanien. Den banken jag har nu tar ju skapligt bra betalt så det är av den anledningen jag letar billigare alternativ.
     
  18. Gyllis

    Gyllis Känd medlem

    Blev medlem:
    28 april 2017
    Inlägg:
    523
    Mottagna gillanden:
    604
    Kolla in Caja Mar. Tror de är den billigaste banken i Spanien, sätter man in 1000 euro är kontot helt gratis, med Visakort. Du får dessutom ränta på den insatta tusingen, om än minimal.
     
  19. Svenne Apelsin

    Svenne Apelsin Aktiv medlem

    Blev medlem:
    21 oktober 2016
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80
    Har du sim-kort från Orange España kan du öppna konto hos Orange Bank. Debit-kort och 0,5% ränta på insatta pengar.
    Jag fick reklam om det för att jag har ett sim-kort från Orange España. Jag försöker hålla det sim-kortet vid liv. Krävs en laddning per halvår. Går ju att använda för surf i Sverige också.
     
  20. ChristopherBaugh

    ChristopherBaugh Ny medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2022
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur tjänar jag pengar på handel med kryptovalutor? Jag vet att många banker inte tar emot insättningar om pengarna kommer från kryptovalutor. Har någon stött på några problem?
    Jag insåg nyss i en artikel på https://bestcoin.se/recensionen/bitcoin-evolution-hela-recensionen-en-beryktad-bluff/ att handelsrobotar också kan användas som passiva inkomster på kryptovalutor. Hittills investerar jag bara i bitcoin, men alternativet med handelsrobotar bör definitivt undersökas närmare.
     
    Last edited: 6 maj 2022
  21. Mats Snow

    Mats Snow Medlem

    Blev medlem:
    25 januari 2017
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    41
    N.26 funkar utmärkt med tyskt IBAN. Nu drar Vegafibra pengar där, ska lägga över el,vatten och suma också så jag kan stänga mitt dyra sabadell konto. PFC kortet är väldigt smidigt bara att swisha över pengar dit när man står i kassa kön.
     
  22. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Revolut har organisationsförändrat och kommit med nya regler. Tycks inte direkt påverka spaniensvenskar, fortfarande inget valutapåslag vid kontantlösa betalningar och fortfarande ingen extra kostnad vid växling SEK-->Euro, men däremot kostar de mer än dussinet nya valutor som Revolut hanterar, om jag förstått det rätt. Verkar dock som kontantuttag i automat försämrats.
    Kanske har nån här läst det finstilta bättre än jag och kan förklara.
     
  23. Jojje

    Jojje Medlem

    Blev medlem:
    25 juni 2015
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    14
    Hej, tycker att N26 fungerar helt super. Jag har inte den osäkerhetskänslan som Revolut gav mig.

    Räcker med N26 men annars finns det flera nya tyska nisch-banker som kör helt on-line, tex Vivid.

    Jojje
     
    mixt gillar detta.
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...