Preciosa
Veteranmedlem
Läs här på Sydkusten:
https://www.sydkusten.es/sk/48/a/29257/huspriserna-rasar-i-spanien/
https://www.sydkusten.es/sk/48/a/29257/huspriserna-rasar-i-spanien/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
...Men hur mycket vet jag inte och om priserna kommer att sjunka ännu mer eller om de snart börjar stiga igen är det nog ingen som vet (förutom fastighetsmäklarna då som alltid VET att det just nu är som billigast och att det nu kommer att stiga så det är nu man skall köpa)
jag kan notera att i stort sett alla mäklare idag pratar om reducerat pris i sina erbjudanden. Visst det var också relativt vanligt innan Coronaepidemin, men idag är det oerhört mycket vanligare med kraftigt reducerade priser så visst har priserna sjunkit.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har också noterat att det oftare anges att priset är förhandlingabart i mäklarannonser. Tror att en del säljare börjar bli lite desperata för att det nu har av naturliga skäl varit stiltje på marknaden en tid.Kollat lite mark visserligen utanför Alicante (Alcoy), de nya verkar vara att man lägger till fritt översatt "priset kan diskuteras om du inte är nöjd" i svaret, inte sett det innan. Med res för de kanske är vanligt utanför städer och jag inte kollat sånt innan?
Hej,
Har hört påståenden av Posch, Fastighetsbyrån i Spanien. Hans uppfattning är att inom kort kommer fastighetspriserna i Spanien ha fallit med 30%-
Jojje
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Nalle,
När jag hörde sa han att det skulle bli perfekt köpläge för svenskar att köpa i Spanien, eftersom priserna dumpas numera vid försäljning.
Om jag förstår dig rätt så riktar det budskapet sig till svenskar som äger i Spanien och vill sälja till högt pris.
Är det så att det är ett budskap till svenskar i Sverige och ett budskap till svenskar i Spanien?
Jojje
Jag har min lägenhet till försäljning och har gått ner ca 8% enl. rek från den spanska mäklaren.Vad som förvånar mig är att priserna är så oerhört låga i Spanien,man har ett utmärkt klimat,fina badstränder,billig mat,låga omkostnader i övrigt ,(hantverkare) osv.Jämfört med en sommarbostad i kustområde i Sverige där man får betala minimum 2 miljoner och uppåt,där vi har sommarbostad i Bohusläns kustband ligger priserna på 4-7 miljoner och uppåt.Nej jag får inte ihop kalkylen för sommarboende Spanien kontra Sverige
Ett bra erbjudande
Jag jämför med min sommarbostad i Bohuslän.Jag har en modern 3 rums -lägenhet.på Playa Acequion 20m från vattnet för runt 140000E och finns folk från hela europa dvs en mkt större marknad som är intresserade av sol,bad och garanterat väder under flera månader på sommar.Motsvarande läge finns inte i Sverige för dom pengarna samt ett nyckfullt väderVad jämför du med?
En villa vid havet på Solkusten är inte direkt billig.
Söker man på Bohuslän på Hemmet får man upp 150 hus för under 3 miljoner.
Det är intressant för vår mäklare gav oss ett pris i Los altos innan corona och nu när annonsen kommit ut så har han lagt den på samma pris som jag fick av honom. alltså samma pris innan som efter corona ?
Ett bra erbjudande