Praktikplats i Spanien

Diskussion i 'Arbete sökes' startad av RebeccaOtt, 3 november 2012.

  1. RebeccaOtt

    RebeccaOtt Ny medlem

    Blev medlem:
    29 februari 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag läser just nu en tvåårig YH-utbildning i Sverige, Inköp & Supply management. Till våren ska vi ha praktik i 12 veckor (mars-juni) och jag undrar om det är någon som vet något företag i Spanien där man skulle kunna söka praktikplats? Det ska ju vara något som har med min utbildning att göra, inköp eller logistik. Anledningen till att jag vill vara i Spanien är för att jag har läst spanska där i tre månader tidigare och trivdes jättebra där då. Skicka gärna tips till mig :)
    Mvh Rebecca
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola Rebecca,
    Välkommen till forumet. Du ska nog vara väldigt aktiv själv för att hitta praktikplats. Skriv till företag i Spanien och fråga om de vill ta emot. Allt som du kan tänka dig. Jag har inga tips att ge, du får helt enkelt Googla.
    Det går att hitta, om man är envis. Min dotter gick också en KY utbildning (hospitality management) och skaffade sig en praktikplats i London, bra betald dessutom.
    Lycka till!
     
  4. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Om man är lite elak mot spanska företeelser så saknas logistik och logik och orden har ingen översättning till spanska språket ( jag riskerar nu att bli verbalt påhoppad...) Undantaget är kanske internationella kedjor typ IKEA, Mediamarkt osv
    Inköp är man däremot duktig på - speciellt över den ekonomiska förmågan think /m
     
    Last edited: 4 november 2012
  5. Anna Malaga

    Anna Malaga Ny medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    349
    Mottagna gillanden:
    11
    Logística, lógica. Det finns logistikutbildning i Spanien ocksâ. Att det sen ändâ blir rörigt är en annan sak...;)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. maarli

    maarli Medlem

    Blev medlem:
    11 mars 2008
    Inlägg:
    624
    Mottagna gillanden:
    20
    Jodå, jag vet att orden finns i Spanien också, dock verkar det vara få spanjorer som har kunskapen - eller använder den ...
    På en praktikplats är det väl fråga om vem som lär vem ?
     

Dela sidan

Laddar...