Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det finns ingen tidsbegränsning som sàdan om det inte anges pà skylt. Du kan ha din bil stàende àret runt pà samma plats. Men om den blir skitig och polisen kan tro att den är övergiven, sà plockar de bort den.
Sen kan det ju ocksà komma ett tillfälligt förbud för tex flytt eller nàt. Dà tar de ocksà bort bilen.
Skulle detta hända behöver du inte betala en bot, men jag är ganska säker pà att du fàr betala kranbilen.
Sen kan naturligtvis lokala bestämmelser finnas. Kontakta din kommun för att vara säker
OK
Tack för svar. thumb
Tanken är att jag ska bila runt i spanien i sommar, och då kan det vara skönt att lämna min ganska stora bil på gratisparkeringar en bit bort från stadskärnorna i några dagar och ta sig kommunalt in till centrum.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det finns ingen tidsbegränsning som sàdan om det inte anges pà skylt. Du kan ha din bil stàende àret runt pà samma plats. Men om den blir skitig och polisen kan tro att den är övergiven, sà plockar de bort den.
Sen kan det ju ocksà komma ett tillfälligt förbud för tex flytt eller nàt. Dà tar de ocksà bort bilen.
Skulle detta hända behöver du inte betala en bot, men jag är ganska säker pà att du fàr betala kranbilen.
Sen kan naturligtvis lokala bestämmelser finnas. Kontakta din kommun för att vara säker
ja det är väldigt mycket friare bestämelser här i Spanien gällande parkering. Inte den hetsjakt på bilister som tyvärr råder i Sverige. I större delen av de flesta små/medelstora spanska städer så är det också gratis parkering, förutom i innersta kärnan.
Jag har aldrig fått någon lapp där, fick direkt ett lås på hjulet utanför Corte Ingles i Malaga på vanligt P.-förbud.En fantastisk företeelse- som jag tycker att svenska lokala parkeringsbolag omedelbart skall ta efter är " Andra Chansen". D.v.s. att om du får en parkeringsbot, som är mycket blygsam, nere på paseon t.ex. då får du en lapp på rutan med beloppet du skall betala för att ha stått för länge, och samtidigt ett litet " kuvert". Du betalar beloppet i automaten, får ett kvitto på betalningen, lägger kvittot i "kuvertet" och stoppar det hela in i automaten igen. Betalt och klart. Inget tjafs, Inga dyrbara utskick med kravbrev, i värsta fall fogden och lagsökning. Kommunen sparar stora pengar på minskad byråkrati ,får in sin stålar och du blir inte hälften så förbannad... Vi har mycket att lära av Spanjorerna.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
Jag har aldrig fått någon lapp där, fick direkt ett lås på hjulet utanför Corte Ingles i Malaga på vanligt P.-förbud.
Inom privata urb. är det däremot vilda västern där man parkerar hej vilt fel och inga böter finns.
Här väntar man alltid en stund och är man för snäll lär många chansa, hur gör man där med återfallare?
Tror de bör vara snälla pga alla turister och hyrbilar.