Orihuela Costa - Söder om Zenia

Diskussion i 'Orihuela Costa' startad av Felde, 21 september 2015.

  1. magnus64

    magnus64 Ny medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi köpte i La Zenia i april i år efter att varit runt och tittat på ett 50-tal hus och lägenheter från Los Alcazares-Denia. Vi köpte ett radhus med takterrass med 2 sovrum och 1 badrum. Det ligger 700 m från La Zenia köpcenter och 1,3 km från La Zenia och Cabo Roig -stränderna. Vi fastnade för detta då kuststräckan är helt fantastisk och det är ett väldigt lugnt område där det bor människor permanent. Vill man ha liv och rörelse så går man i 10 min och tar en taxi hem om man inte orkar gå tillbaka. Vi är från en kommun med c:a 50000 pers och vi kände att om vi vill ha mycket folk runt om oss så åker vi in till Torrevieja och åker sedan ut till lugnet igen, perfekt. Men smaken är som...åk runt och kolla på olika alternativ, känn efter hur ni vill ha det och våga ta andra mäklare än de svenska.Vi hade både svenska och utländska och köpte genom en irländare som var helt fantastisk vad gäller service.Lycka till
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Felde

    Felde Ny medlem

    Blev medlem:
    8 juli 2015
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Magnus64 - Ja, min fru är nere i Torrevieja just nu och har fått upp ögonen lite igen för Zenia.
    Jag gillar området, fina stränder, vettiga priser och kan få nybyggt inom budget. Köpcentret borgar för att allt finns året om.

    Får jag fråga var ni köpte? Du kan PMà om du inte vill ta det här.

    Jag är väldigt sugen på nybyggt, då jag inte vill ha något underhållsarbete att ta ställning till under kommande år. Det kostar dock mer.

    Jag är nästan inne på att ställa in vår Malaga resa för att kolla närmare runt torrevieja igen. Men det lär vi nog inte göra. Dock kanske vi tar bilen upp och övernattar någonstans för att få 1-2 dagar där igen.

    Det är spännande oavsett. både secret och Sabina är intressanta.
     

Dela sidan

Laddar...