Områden på Costa Blanca

hydrolift

Aktiv medlem
Hej,

Kommer att slå slag i saken och flytta till Costa Blanca med min familj i september. Jag kommer först se det som en förlängd semester och ta med min laptop (kan jobba hemifrån) för att sedan skriva mig där om allt känns bra.

Jag kommer att åka ner ett par dagar i vår för att reka områden men skulle gärna vilja utnyttja erfarenheten här på forumet för att gallra lite. När jag söker på långtidsuthyrning får jag många träffar på orter som t ex Javea, Campoamor, Altea osv. Jag känner inte alls till dessa orter och tycker det är svårt att få någon uppfattning om vad som passar oss bäst. Altea verkar t ex jättemysigt men är klimatet sämre där än längre söderut? Finns det någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig att gallra lite/komma med tips så vore jag ytterst tacksam (har redan sökt på forumet men behöver mer info).

Våra krav/önskemål är:
• Långtidshyra villa/radhus med privat pool. Budget max €1500/mån. Gärna bra standard o nyproduktion. Utsikt mot havet vore en dröm.
• Helt ok att bo i svensk/skandinavisk/internationell ”koloni” men ej nödvändigt.
• Närhet till bra privat dagis (3,5 o 2 år), gärna skandinavisk/engelsk/internationellt dagis.
• En liten bit från havet för att slippa kylan och råheten på vintern.
• Mycket gärna promenadavstånd till litet torg/centrum med några affärer o restauranger o gym så att vi inte hamnar på något ensligt ställe där man bara hänger i ett hus hela dagarna.

Tror det var det hela. Kanske är det så att det finns ett par ställen där ”alla” bor för att det täcker de flesta krav som skandinaviska barnfamiljer har. Hade varit kanon att få reda på detta i sådana fall.

Tack på förhand!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej igen,

Bumpar denna tråden eftersom jag nu har bokat flyg i början av maj för att åka runt och kolla. Kommer att åka längs kusten mellan Denia och Mar Menor för att gallra ut områden. Därefter kommer jag att kontakta uthyrare på några orter för att kolla mer i detalj.

Eftersom jag inte har varit på Costa Blanca förut har jag tyvärr lite att gå på och skulle behöva hjälp med att gallra ut vad jag ska se och kanske framförallt vad jag ska undvika så att jag inte slösar bort tid i onödan.

Vill någon vänlig själ hjälpa mig och peka ut några områden som jag borde besöka?

Med vänlig hälsning

PS. Är förresten klimatet sämre i Denia (uppe i norr) än nedåt Torrevieja?

klimatet mellan Denia och ända ner till Marbella är likartat och skiljer sig inte nämnvärt i temperatur. Nederbörden skiljer sig mer. Det regnar minst mellan Alicante Stad - La manga samt Almeria. Detta syns ganska tydligt. Mycket grönare i Denia och Malaga än i Torrevieja.

Tycker du ska titta pà allt mellan Altea och Torrevieja. Annars tycker jag att du kommer för làngt fràn Alicante stad.

Nya trådar

Back
Toppen