S
SolenLyser
Guest
Bostadsockupationer som är en grasserande farsot i Spanien och som får allt större proportioner över hela Spanien. Även på avlägsna Kanarieöarna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
De här lealösa så kallade medierna för spaniensvenskar gör definitivt inte jobbet. Jag tänker på reklamblaskor som Svenska Magasinet. Sydkusten är dock något bättre dock.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Dom där regellåsen eller vad det heter är väl rätt svårforcerade? Och även dom låsen som harMan skulle haft ett hederligt gammalt 7 tillhållarlås. Det skulle de varken kunna öppna eller byta , jag har tänkt tanken!!
ja då slår dom ut en ruta eller altandörr.Tror att så länge polisen nonchalerar det finns ingen bra lösning.äganderätten måste börja respekteras och skurkar lagföras. viktigt att hyra eller köpa i områden bebodda hela året och med bra grannsamverkan. jag själv skulle nog anlita några att slänga ut dom. mvhMan skulle haft ett hederligt gammalt 7 tillhållarlås. Det skulle de varken kunna öppna eller byta , jag har tänkt tanken!!
ja då slår dom ut en ruta eller altandörr.Tror att så länge polisen nonchalerar det finns ingen bra lösning.äganderätten måste börja respekteras och skurkar lagföras. viktigt att hyra eller köpa i områden bebodda hela året och med bra grannsamverkan. jag själv skulle nog anlita några att slänga ut dom. Med vänlig hälsning
[/QUOTE
Polisen nonchalerar nog inte utan dom har inte lagen bakom sig tyvärr. Det är den det är fel på. Annars hade dom gått in och kastat ut ockupanterna.
Hörde senast i dag av en vän (spansk/svensk) att " får ockupanter bara in ett par ägodelar i bostaden så är polisen maktlös".
I Nuerva T så var det ett par som lyckades avbryta en ockupation förra året innan dom tagit sig in!!! Skrek från sin utsikt och dessutom ringde polisen.
Det är tyvärr inte alls rättsäkert här i Spanien och en domare har 100-tals ärenden på bordet.. Läste förra året att i Torre och Orihuela fanns 300.000
ärenden...Vad prio 1 är...inte är det bostäderna.
Grannar som bor permanent och är observanta är bra.
Lite "komiskt" är att nyss hörde jag ljud från lgh ovanpå där jag vet att paret som hyrde har flyttat hem innan jag kom ner.
Jag ringde då ägarens kusin och hon ska kolla när hon åker förbi om en stund. Hon var tacksam. Iofs kan det ju vara
lgh bredvid där som är en banklgh och kanske städas...Svårt höra var men vis av "skadan" så...
Ja det var precis som jag sa nyss. Grannar är bra att ha....
PS. Blev lite fel på citeringen så texten blev lite väl liten![]()
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.