Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag talade med en bitter man idag som sa att Spanien var som bäst under Franco, inte under krigen men från -70 fram till hans död. Sedan har det bara gått utför med korruption och byråkrati. Jag är inte politiskt insatt men jag ser hur ruttet det är nu så kanske låg det något i det han sa. Har det blivit bättre. Betänk att ny infrastruktur mm är mycket EU pengar så vad har spanjorerna själva åstadkommit egentligen?
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vad jag for efter var att om man som utomstående ser tillbaka var det något som fungerade bättre? Lag och ordning men på bekostnad av rättssäkerhet som du sa.
Att det finns ryssar som tycker det var bättre förr, faktiskt många av de sämst ställda som blivit arbetslösa eller fått urholkade pensioner, det vet jag. Är det bland dem man hittar de som tycker det var bättre förr i Spanien också?
Och att Kim Jong Un:s farbror ifrån helvetet (för det är väl där han är) tycker att Kim Jong II:s styre var bättre kan jag förstå![]()
Vi får hoppas att EU kan fungera som en stabiliserande faktor och att det fortsätter åt rätt håll….
Skulle man vara konspiratorisk lagd och söka mening i det hela, så skulle min bästa gissning vara att man medvetet skuldsätter hela EU och sedan upplöser man det hela, medans Kina står där med Svarta Petter i form av ECB obligationer för miljarders miljarder…