Nyckel och städservice - Nerja

Diskussion i 'Nerja' startad av Felde, 9 juni 2016.

  1. Ricber

    Ricber Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2015
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    24
    Tack gärna!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Bobo.Fransen

    Bobo.Fransen Ny medlem

    Blev medlem:
    7 augusti 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
  4. Ulf Nerja

    Ulf Nerja Medlem

    Blev medlem:
    1 september 2016
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    10
    Kan inflika mina erfarenheter i ämnet!
    Har tidigare anlitat Teamstar...och tänk på att ett uthyrningsföretag har ett starkt incitament till att hålla nere uthyrningspriserna på ER fastighet!

    De tar in kommission på uthyrningen (20% = 24% med IVA) de får in städ och tvätt intäkter, div utryckningar när hyresgästerna ringer dem, reparationer, underhåll, manualer, etc mm.
    Så i slutändan blir det inte mycket över till fastighetsägaren!

    Vad är alternativet då?
    Det bästa är ju att sköta uthyrningen själv, och själv ta alla kontakter med hyresgästerna! Är man inte alltid på plats själv, ja då måste man ju anlita någon lokal support för städ och tvätt...samt som man kan ringa/maila OM det är något man behöver hjälp med.
    Menyber tex... har en fantastisk service avdelning med egna hantverkare!
    Något som Teamstar INTE hade när jag anlitade dem. De hyr in i sin tur...och lägger på...
     
  5. Ricber

    Ricber Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2015
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    24
    Naturligtvis skall dom ha betalt för sina tjänster, det är ju ingen välgörenhet. 20 % + iva tycker jag är rimligt, man betalar ju för att slippa göra arbetet själv. Detsamma gäller städning etc. Samtidigt står det ju hyresgästerna helt fritt (hos teamstar) att anlita dom i den utsträckning man vill, vi kör en kombination av egna bokningar och det som dom får in (vilket i sanningens namn inte är så jättemycket, iaf inte första året). Dessutom är det inte Teamstar som bestämmer uthyrningspriserna, de rekommenderar nivån och det är fritt fram att komma med egna förslag. När det gäller städning etc så har vi 0% anmärkning från hyresgäster och Teamstars responstid på tex problem med ugn etc är helt fantastisk, nån var på plats inom en halvtimme efter mitt mail. Dessa saker är ovärdeliga när man befinner sig i Sverige. Tycker heller inte att de överdebiterar, de är väldigt öppna med vad det kostar. Kanske är det ett tag sedan du anlitade dom och dom har förbättrat sig vad vet jag. Dyrt? Lite. Tryggt? Väldigt
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Ulf Nerja

    Ulf Nerja Medlem

    Blev medlem:
    1 september 2016
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag kan precisera mer exakt vad jag menar med mitt påstående!

    Jag har nu tittat på Teams..hemsida om vilka vinterpriser de har lagt ut. Jag vet att HÖGRE tar de inte ut, däremot så kan de bli lägre, beroende på.
    De skriver även att el tillkommer, vilket INTE är tillåtet enligt den nya uthyrningslagen i Andalusien vid 2 månader eller kortare!

    Nåväl...för bostäder som ser likvärdiga ut som mina, så listar de 600-800 EURO per månad...om hyresgästen bokar tre månader eller mer!
    För en bostad med ett marknadsvärde av 200-250 k EURO och hyra ut den på korttid NETTO för ca 400 EURO per månad, det är ingenting annat än en Ebberöds bank!

    Men...Team har personal även under vintern, som behöver lön och därmed arbete, fastighetsägaren tänker, bättre med några EURO än inget alls...och så hålls bollen igång. Självfallet är det bra för de som inte vill, kan, orkar hyra ut själva, vilket Team..är ytterst medvetna om.

    Vi tar ut för liknande boenden...1100-1150 EURO och behåller allt själva!
    En VÄLDIG skillnad...och vi får uthyrt...snittar ca 45 veckor uthyrt per år rakt över...
    Så se det hela med mer öppna ögon....
     
  8. T.M

    T.M Ny medlem

    Blev medlem:
    23 augusti 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi använder oss ett företag för städning, tvätt och nyckel vid uthyrning. Efter vi själv varit i huset så städar de åt oss så slipper man det själv och kan ligga på stranden en extra dag. Bra priser och de är Svenskar så man kan prata med dem utan massa missförstånd.
     
    Last edited by a moderator: 23 augusti 2019

Dela sidan

Laddar...