ny bro

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det skulle vara så skönt om det verkligen blir av med fler, de behövs verkligen!
Jag vågar inte tro på det förrän jag ser med egna ögon. :)
/Helen

Enligt länken ska den vara över N-332 i La Regia. Den andra bron ska vara mellan Playa Flamenca och Punta Prima. Var exakt, det förtäljer inte storyn...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Enligt länken ska den vara över N-332 i La Regia. Den andra bron ska vara mellan Playa Flamenca och Punta Prima. Var exakt, det förtäljer inte storyn...

Enligt vad jag förstår av tidn.artikeln så är det inte fråga om att bygga någon fler gångbro. I andra stycket i art. står det att det slutligen, år 2012, beslöts att bygga den bro vid Regia som nu är invigd, trots att det inte fanns liknande infrastruktur som det finns mellan Playa Flamenca och Punta Prima där "vi" sedan flera år har en sådan. Så, tyvärr, om jag inte missförstod allt, så är det inga fler broar planerade.
Rätta mig om jag har fel :(!
rocio

"aún falta otra infraestructura similar entre las urbanizaciones de Playa Flamenca y Punta Prima que debe ser construida por un promotor inmobiliario."

"Det fattas fortfarande en liknande byggnad mellan playa flamenca och Punta Prima, som ska byggas av en byggfirma"

Huruvida om man ska förstà det som att en byggfirma är pà väg och ska bygga den, eller att om den ska byggas, sà ska den byggas av en byggfirma, framgàr ej.

Tack Nalle!
Så går det när man vrider och vänder på en mening på spanska för att försöka förstå ));).
rocio

Just i det stycket står det " debe ser construida por un promotor inmobiliario". Vilket betyder att den andra bron ska bli byggd av en byggherre.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Inte för att det blir tydligare i sak men betyder inte "debe ser' borde, dvs en uppmaning i detta fall och inte ett måste.

Det har länge varit på tal att det ska byggas en gång-/cykelbro vid Lidl (Alameda del Mar) och det är en byggherre som ska ha lovat att göra det.
/Helen

Inte för att det blir tydligare i sak men betyder inte "debe ser' borde, dvs en uppmaning i detta fall och inte ett måste.

Jo. men det kan ocksà betyda skall. Man kan jämföra det med Engelskans "should"

Nya trådar

Back
Toppen