Norwegian i konkurs?

"suck" om planet gått hade jag varit framme i Torre nu, lunch på nåt mysigt ställe om nån timme,,,,,, men pga den jäkla strejken sitter jag istället på ett jäkla kontor och roddar,,,Surt sa räven :(

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
"suck" om planet gått hade jag varit framme i Torre nu, lunch på nåt mysigt ställe om nån timme,,,,,, men pga den jäkla strejken sitter jag istället på ett jäkla kontor och roddar,,,Surt sa räven :(
Usch vad arg jag hade varit!

Nu vet jag inte hur vädret är i Torrevieja men här i Benalmádena/Fuengirola är det helmulet, blåsigt och ca 15 grader, inte vidare värst, alltså.

Känns det bättre nu?

Ja det är bedrövligt då det medför samhällskostnader samt skador för 3:dje man.
Skall själv med familj flyga till Las Palmas 11/3 med Norwegian och börjar bli allvarligt bekymrad.;:(

Funderar på att boka om imorgon fredag om inget tyder på en avblåsning.
Flygbranschen har ju blivit rena vilda västern

Jag fattar inte ?
Är resorna till Spanien inställda ?
Tidningarna skriver väl bara om Sverige, Norge och Danmark ?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag fattar inte ?
Är resorna till Spanien inställda ?
Tidningarna skriver väl bara om Sverige, Norge och Danmark ?

Från Arlanda går flygen till Spanien, värre verkar det vara från Göteborg.
Har någon bokat biljetter kan ni läsa med info här och här.

Ojdå, beklagar
Men, är det inte bara inrikes och flyg mellan nordiska länder som omfattas?
/keyvan

Nej, planet till Alicante som skulle avgått 06.45 i morse blev inställt. Våra vänner som skulle åka med den avg. bokade om till Madrid och sedan med ett annat bolag vidare till Alicante. Själv ska jag iväg 19.45 i morgon. Kanske iaf, det beror på Norwegian :cool:.
rocio

Från Norwegians hemsida:

Avganger påvirket av streik

Pilotstreiken fortsetter å ramme Norwegians passasjerer i dag. Dessverre blir nærmere 35 000 reisende berørt.
•Alle norske innenriksflygninger blir innstilt
•Et fåtall innenriksflygninger i Sverige og Danmark blir gjennomført
•De fleste avganger mellom de skandinaviske hovedstedene er også innstilt
•Vi håper og kunne gjennomfører øvrig Europa-trafikk som normalt
•Ruter mellom Skandinavia og USA samt Skandinavia og Thailand skal etter planen gå som normalt

Følgende flyvninger planlegges å gå som normalt:
•Flyvninger til/fra Storbritannia med rutenummer DY2400 til DY2900
•Flyvninger til/fra Spania med rutenummer DY5100 til DY5598
•Flyvninger til/fra Finland med rutenummer DY5599 til 5999
•Flyvninger til/fra USA og Thailand med rutenummer DY7001 til DY7999

Oppdatert informasjon vedrørende alle avganger kan du finne på er flyet i rute.

Norwegian beklager på det sterkeste overfor alle reisende som blir påvirket av kanselleringer.

läs själva här:
http://norwegian-se.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/266

angryy eller :):)

jag skulle också flyga idag.6.45 från Arlanda.Never never mer med Norwegian.Ingen avbokning, tar pengar och adjö lax odlarna

jag skulle också flyga idag.6.45 från Arlanda.Never never mer med Norwegian.Ingen avbokning, tar pengar och adjö lax odlarna

Vad ska man åka med då?
SAS ser jag som ett gammalt monopolföretag som Telia och dom brukar många gånger bete sig som så.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Vi har nu checkat in med Norwegian inför morgondagen från Alicante och vi får se hur det blir med avgång. Men det ordnar sig nog. Inget jag kan påverka. Går det inte får vi boka om. Ait Berlin flyger och Ryan likaså. Vad gäller SAS sympatistrejkar ju en del piloter.
Norwegian ger bra info på sin hemsida och hjälper till att boka om.
Och bokar man om får man pengarna tillbaka, inga problem.
Värre saker händer i världen än att piloter som är väldigt välbetalda strejkar...

Riktig tråkig upplevelse, men pengarna du betalt för resan har du rätt att få tillbaka, det vet du va? Dock skiter väl Norwegian i dina övriga utgifter och planer.

Oavsett flygbolag så tycker jag det är så jävla illa av facken att gå ut i strejk. Anställningsavtalen må vara orättvisa och dåliga men en strejk drabbar ju inte bara piloterna utan även resenärerna, övrig personal som jobbar på flygplanet och även en del av personalen som arbetar på flygplatsen.
Det finns andra sätt att lösa sådana här konflikter.

Jag lider verkligen med er som drabbats.

Peztis tack för omtanken :)
kollade upp såväl Sas, Ryan som Norwegian ( bokade för ca 14 dagar sedan, innan allt strejktjafs började) och då jag tänkte ta en långhelg var det bara Nor. som passade med hemresan annars är jag inte trogen nån av dom utan väljer efter pris och lämplighet,,,, vill man inte flyga via Berlin eller Madrid och tappa timmar på en så kort semestertripp har man inga andra att välja på.

Riktig tråkig upplevelse, men pengarna du betalt för resan har du rätt att få tillbaka, det vet du va? Dock skiter väl Norwegian i dina övriga utgifter och planer.

Oavsett flygbolag så tycker jag det är så jävla illa av facken att gå ut i strejk. Anställningsavtalen må vara orättvisa och dåliga men en strejk drabbar ju inte bara piloterna utan även resenärerna, övrig personal som jobbar på flygplanet och även en del av personalen som arbetar på flygplatsen.
Det finns andra sätt att lösa sådana här konflikter.

Jag lider verkligen med er som drabbats.

Pengarna är tveksamt om du får tillbaks citerar från deras hemsida" Lowfare kan avbokas utan extra kostnad senast 4 tim efter bokning.Efter 4 tim är bokningen inte återbetalningsbar";:(

Nej, planet till Alicante som skulle avgått 06.45 i morse blev inställt. Våra vänner som skulle åka med den avg. bokade om till Madrid och sedan med ett annat bolag vidare till Alicante. Själv ska jag iväg 19.45 i morgon. Kanske iaf, det beror på Norwegian :cool:.
rocio

Du får nog åka med "vårt" plan ner i morgon. Har väl utomnordisk
besättning. Kanske spansk. Vi ska inte slita på dom så dom är trötta :D

Chao P thumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Vad ska man åka med då?
SAS ser jag som ett gammalt monopolföretag som Telia och dom brukar många gånger bete sig som så.

Jag åker gärna med SAS. Sist i december var det jättetrevlig personal.
Hellre dom än andra men man kan ha otur.

Chao P thumb

Pengarna är tveksamt om du får tillbaks citerar från deras hemsida" Lowfare kan avbokas utan extra kostnad senast 4 tim efter bokning.Efter 4 tim är bokningen inte återbetalningsbar";:(
Kreditkortsföretag måste dock betala tillbaka pengarna om det är inställt.
Jag betalar alltid flygbiljetterna med kreditkort, just av den anledningen.

Vad gäller dom som blir drabbade av strejken står följande på norwegians sida med information om strejken.
"Gratis ombooking og refusjon av billett - kanselleringer og forsinkelser på minst 5 timer
Dersom du ikke må ut å reise de nærmeste dagene, og din flyvning er kansellert eller forsinket med minst 5 timer, oppfordrer vi deg til å booke om billetten din til et senere tidspunkt eller kansellere reisen og få full refusjon av billetten."

Jag tolkar det iaf som att man får pengarna tillbaka, alternativt boka om resan.

det var inga som helst problem att få tillbaka pengarna, ringde Nor. och även om hon var väldigt sur (kan man kanske förstå när 35 000 pers drabbats och hon sitter på kundtjänst), det kom ett mail efter nån timme som bekräftelse, sen övriga utlägg p-plats på Arlanda, hyrbil,,, får man väl ta bara,,,

Om det blir konkurs - och det verkar rycka allt närmare nu - så kommer det dock som resenär att bli extremt svårt att få några pengar tillbaka.
Resenärerna är icke prioriterade fordringsägare, som får sitt först om det är något kvar efter att banker och andra långivare fått sitt...

Det är meningen att svärmorsan ska flyga hit till Teneriffa om ett par veckor (bokat sen många månader tillbaka), vi får se om det kommer att bli något med det...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen