Janneman
Medlem
Jag hoppas verkligen att detta inte stämmer!!;
;
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20399193.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20399193.ab
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det är nog ingen fara för oss resenärer. Det är ju bara ett sätt för Norwegian att kunna säga upp personal för att sedan återanställa vissa av dom igen. Det är nog löst rätt snabbt.
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
man får vad man betalar för och det är ju krig i luftrummen,,, håller med om att man måste behandla anställda på ett bra sätt,,, men vi konsumenter vinner ju på kriget. Reser jag inom Europa så är priset viktigare än servicen, vid långflyg betalar jag gärna mer för ökad komfort etc,,
Läste att en biljett som för 10 år sedan kostade 9 000kr idag rimligen borde kosta 18 000kr men istället kostar 4 000kr och med den prisutveckling vi haft på bränsle, löner etc fattar man att det inte är så lukrativt längre och vi får väl vara glada så länge vi slipper öststats eller asiatiska lågprisbolag konkurerandes här också, vilket säkert pressat priset ytterligare men ett visst mått av flygsäkerhet vill man ju ha![]()
Oavsett vad man anser om dessa flygbolag tycker jag att man kan förväntar en högre moral hos de skandinaviska bolagen -med tanke på den historia som finns med mbl, fackförbund & likabehandling.
Vad än flygpersonalen får i lön så tror jag ingen vill leva med ovissheten om man har anställning nästa månad eller ej...
Joe :sol:
Ett bra erbjudande
under många år hade europeiska flygbolag mer eller mindre monopol och personalen med piloter m.m kunde kräva och få vilka löner som helst vilket bara lades på flygpriser.
Nu har utvecklingen vänt med konkurrens och då kan flygbolagen inte betala 5 gånger så mycket för en pilot som för en bussförare. speciellt inte om man kan ersätta piloten med en utlänsk pilot som bara har betalt som 2 bussförare. givetvis gillar inte våra piloter denna förändring det hade inte jag gjort heller men den gamla monopolsituationen där man kunde tvinga till sig 5 bussförarlöner finns inte längre, så är det ???
Oavsett vilken lön man erbjuder förstår jag inte varför man inte kan erbjuda anställningstrygghet!?
Joe :sol:
Det är nog tyvärr inget unikt för flygbranschen, utan många branscher där man inte vet hur situationen ser ut om ett år verkar se sig tvingade att ha en så flexibel personallösning som möjligt.
Inom flygbranschen var det ju ett tag sen piloterna utbildades i flygvapnet, stannade som jaktpilot i några år (flygvapnet blev ju tom tvingade att kontraktera dem så de var tvungna att stanna åtminstone 5 år), och sen gick de över till SAS, och stannade där till pensionen.
Av de som kom in i branschen samtidigt som jag gjorde (i slutet på 80-talet), om de alls fortfarande är piloter, så är de säkert inne på det 10:e bolaget de flyger för, eller mer...
Själv la jag av efter bara några få år - hälsoskäl - och trivdes inte med den typen av jobb i alla fall. Glorifierad busschaufför, och i längden ganska tråkigt.
Pooh, har du jobbat inom flygvapnet? Vilken flottilj i så fall?
Ett bra erbjudande