N.I.E nummer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Djurjouren

Ny medlem
Hej
Nu behöver jag kloka människors råd. Jag bor i Torrevieja, jag håller på att skaffa ett sånt där nummer. Det blev lite problem med de icke engelskspråiga tjänstemännen där man fixar allt detta. Kanske ni kan hjälpa.¨
Jag har gjort följande:
Fått blanketeterna, 2 stycken och fyllt i dessa
Tagit kopia på pass och allt annat de ville ha
Betalat på en bank 15,70 Euro
Varit inne med papperna och fått dessa behandlade och stämplade.
Sen sa de att jag skulle koma tillbaka om en vecka och det gjorde jag idag.
De var helt oförstående och tjatade om ett annat papper och om jag varit på banken...Tror jag åtminstone, de pratar ju inet engelsak och min Spanska är berövlig....
Nu sitter jag hemma och är väldigt förbryllad, vad är det jag förväntas göra?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hmm det låter som du gjort rätt, ska kolla med en kompis som gjort detta nyligen. Återkommer!

Hej,

Jag har också sprungit fram och tillbaka för att få detta NIE nr vilket jag nu skall få på torsdag! (Hoppas jag) Vad jag kan förstå så har du gjort allt rätt! Kanske har de slarvat bort det? Gå dit igen och sätt dig med alla papper tills de ger dig det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen