Nån svensk här i Madrid -området ?

Diskussion i 'Presentationer!' startad av Wiki, 14 maj 2008.

  1. Wiki

    Wiki Ny medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2008
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej alla spanienälskare, skulle vara jättekul att få kontakt med andra svenskar som bor i Madrid, har träffat på en eller två här, sen jag började jobba här i denna fantastiska huvudstad! Kanske kan träffas å fika eller nåt, maila mig gärna på adressen nedan, eller svara här på forumet.

    abrazos a todos! ;;;;;)
    mvh Maria

    [email protected]
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Hej Maria!

    Jag heter Annika. Är du fortfarande kvar i Madrid? Är jätteyfiken på vad du tycker om staden och vad du jobbar med och hur du lyckades få jobb? Jag kommer åka ner på Måndagen den 21 Juli med planen att söka lite jobb och till en början se mig omkring om det skulle vara en stad för mig. Jag träffas gärna och tar en fika och diskuterar min passion som också är Spanien. Jag har tidigare bott i Barcelona några månader och jobbat men har varit i Sverige nu i ett år, men jag längtar tillbaka ner igen så nu blev det äntligen dags! :) Svara gärna till mig på min e-mailadress nedan eftersom jag inte brukar vara här på Spanienforum så ofta.

    Hoppas på svar :)

    Ha det bra!!

    Kram/Annika

    [email protected]
     
  4. Hej!

    Jag bor i Madrid sedan i mars och tycker ocksâ det skulle vara kul att träffas! Mina erfarenheter av staden hittils är inte enbart positiva, men än finns massor att upptäcka sâ jag har inte gett upp hoppet om att fâ mer känslor för staden =)
    Mailadress: [email protected]
     
  5. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Flyttar till Madrid i from Feruari 09

    Hej, är en tjej på 24 år som flyttar till Madrid från och med Februari och planerar att bo där i minst tre år och studera en svensk utbildning på distans. Skulle gärna vilja komma i kontakt med andra som gjort liknande flytt. Vet ju inte riktigt vad jag ska tänka på, hur jag hittar ett rum i en lägenhet, sommarjobb osv..
    Hade även varit kul att kunna träffas för en fika eller så när jag står där nyinflyttad och förvirrad! :)
    Om det är någon annan i stockholm som planerar en Madridflytt och vill träffas och prata innan hade det också varit kul. :)



    Kram!!
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Mr_Suecia

    Mr_Suecia Ny medlem

    Blev medlem:
    12 oktober 2008
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Halla där!

    Jag har bott i Madrid i snart en manad och jag började ocksa fundera pa om det fanns andra svenskar här. Det hade varit skitkul och träffa lite andra svenskar sa hör gärna av er per mail.

    Ha det bra

    Ruben

    [email protected]
     
  8. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Har bott i Madrid sedan februari nu, jag är 24 år, bor med min pojkvän, pluggar från Stockholms Universitet på distans och trivs jättebra här.
    Mina svenska kompisar här flyttar dock tillbaka / åker till Sverige över sommaren så nu hade det varit kul att lära känna lite fler svenskar här som kommer att vara här åtminstone lite grand i sommar. Jag gör en två veckors resa till sverige i mitten till slutet av juli samt traskar pilgrimsleden till santiago de två första veckorna i augusti men i övrigt är jag här i Madrid hela sommaren. :)
     
  9. AxelL

    AxelL Ny medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2008
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
    Va kul, kan inte du rapportera från pilgrimsvandringen? Vore jättekul att höra. :)
     
  10. tina

    tina Ny medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2008
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0
    Det ska jag absolut göra, blir nog en härlig upplevelse hoppas jag! :)
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. AxelL

    AxelL Ny medlem

    Blev medlem:
    27 augusti 2008
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0
  13. TishaKlemetz

    TishaKlemetz Ny medlem

    Blev medlem:
    20 januari 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Halvsvensk i Madrid

    Hej!
    Jag är en halvsvensk egen företagare och bor i Madrid, 31 år gammal.
    Jag vill gärna ha vänskap med andra svensktalande personer i Madrid, så jag inte glömmer språket! :) Jag har svensk far och argentinsk mor, gick i svenska utlandsskolor i Madrid och Mallorca, pluggade i Utah på universitet...
    Hör gärna av er!
    Mvh,
    Tisha
     
  14. Ebba_87

    Ebba_87 Ny medlem

    Blev medlem:
    26 februari 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag ar ganska nyinflyttad i Madrid och jag letar efter svenskar. Jag jobbar som engelska larare pa en akademi i stan men ar oftast ledig pa kvallarna efter 20tiden om du ar sugen pa att motas upp for en ol nan kvall.

    Min email: [email protected].


    Ha det!! :)
     
  15. loquo

    loquo Ny medlem

    Blev medlem:
    22 juni 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Bodde i Madrid ett halvår 2007 och 10 månader 2009. Just nu siktar jag på att starta eget i Madrid nästa år. =) Underbar stad.
     
  16. Magnus85

    Magnus85 Ny medlem

    Blev medlem:
    10 juli 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Jag kommer att befinna mig i Madrid mellan Augusti - November 2012 för arbete. Jobbar spansk kontorstid (vilket jag antar är typ 10-~19) men ses gärna någon kväll/helg för en öl eller två... :)
    Mail: [email protected]
     
  17. swemicmor

    swemicmor Ny medlem

    Blev medlem:
    20 november 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag är en tjej på 21 år som är mycket i Madrid då jag har min pappa boende här. Jag skulle tycka att det vore kul att lära känna andra svenskar i Madrid.Som yngre så har jag även bott i Mallorca och Malaga och har även nu funderingar på att flytta hit ett tag.
    Skriv gärna! :)
     
  18. swemicmor

    swemicmor Ny medlem

    Blev medlem:
    20 november 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    Hej!
    Såg att du också hade svensk och argentinska föräldrar, vilket väckte mitt intresse. Själv har jag en Argentinsk pappa som bor här i Madrid och en Svensk mamma som bor i Sverige.. och jag har också gått i svenska skolan i Mallorca när jag var yngre...

    MvH Michaela
     

Dela sidan

Laddar...