Några funderingar före inflyttning nästa vecka

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av rolund, 19 augusti 2014.

  1. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag kanke borde förklara varför jag förväntar service.
    2d innan sista inbetalning för lgh, fick jag också en räkning på 6795€ (servicepak+stämpelavg) från Abaco. Jo, det var jag som skrev på avtalet för ett år sedan. Jag får skylla migsjälv som har glömt bort det. TM under ett årstid håller ständigt kontakt med mig. Jag fick uppdaterad information hela tiden. Det kallas jag service. Att samla ihop 6795€ under 2d är inte lätt för vanliga löntagare. Tänk om alla kunna göra som TM håller kontakter o påminner kunder. Såna service önskar jag.

    Rolund
     
    Last edited: 22 augusti 2014
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Enl specifikationen vad som ska betalas så har ni förutom Ábaco´s fasta avgift
    fått betala vad notariearbetet och registrering mm kostar som vi alla andra
    också fått betala när vi köpt. Dom hjälper er att betala detta.
    Så småningom får ni en avräkning när allt är klart och i bland kan man ev få tillbaka en slant.
    Kopia på lagfarten kan ni få (Copia simple) men orginalet kan ta nån månad att få eftersom allt ska
    kollas och att bygglovet har följts hos byggmästaren dessutom.

    Att Tm har informerat bra är fint, dom är ju intresserade av att sälja.
    I mitt fall när jag köpte nytt så var det mäklarfirman som informerade hela tiden. Jag fick dessutom
    vänta i 7 mån på att flytta in...Efter satt inflyttningsdatum...1 okt - och fick nyckeln i maj året efter. Inte kul, jo i
    maj blev det kul :)
    Chao P :sol:
     
  4. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej Rolund!
    Om jag har förstått det hela rätt så har du först betalat 6795€ för SERVICEpak och stämpelavgift, och sedan 3285€ för SERVICEpak ytterligare en gång. Är det rätt uppfattat av mig att du har betalat för ett s.k. SERVICEpak två gånger? Det verkar konstigt :confused:.
    rocio
     
  5. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej Rocio,
    Nej jag betalade bara en gång på 6795€. Jag är mindre glad att Abaco inte meddelat mig om detta summan förs 2d innan. Jag tycker att TM är super bra att hålla kontakten och meddela kunder.
    Idag fick jag meddelandet av TM att alla inbetalningar är framme. Jag betalade Abaco samtidigt när jag betalade TM. Inte ett pip från Abaco. De är så tyvärr.
    rolund
     
    Last edited: 22 augusti 2014
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rolund

    rolund Ny medlem

    Blev medlem:
    18 februari 2013
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack för förklaring Preciosa!

    Jag föstår att allt tar sin tid och allt kommer att ordna sig.
    I mitt fall, sedan i fjol jag skrev på avtalet med TM och mäklaren introducerat Abaco åt mig, det var bara TM kvar. Jag kontaktade advokaten i Mars, inte ett pip. I Juli, inte ett pip. Under veckan, 2 dagar innan jag måste betala in hela summa till TM, då fick jag NIE plus den räkning på 6795euro från advokaten. Hela 12 mån utan en enda påminnelse eller förvarning.
    Jag har betalat in allt till båda TM och advokaten enligt begär. TM har bekräftat om inbetalning. Abaco inte ett pip.
    Jag har inget val utan att hoppas allt blir bra.

    Rolund
     
    Last edited: 22 augusti 2014
  8. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Trist att det inte fungerat på ett bra sätt . Verkligen! Hoppas du genom samtal med Abaco kan få en godtagbar förklaring. Vi har använt dem till en del uppdrag och det har fungerat mycket bra och vi har fått god information i god tid. Men vi har aldrig haft hela paketet.
     

Dela sidan

Laddar...