När boka flyg i påsk?

Storcken

Ny medlem
Hej alla Torrefans!
Köpte radhus i december i Aguas Nuevas och funderar åka till påsk då barnen har lov. Naturligtvis är priserna dubbelt så dyra de veckorna men undrar om det är bättre att boka nu eller vänta, kanske går priserna ner? Någon som har erfarenhet av vilket som är billigast?
/ Carina spainsmile

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tror inte du skall vänta.
Jag bokade min påskresa i Augusti och betalar inte mer än vanligt, Nu kostar de 50% mer. Har varit tvungen att köpa en biljett nu i Januari med kort framförhållning och den var dyrare. Ibland har de kampanjer och släpper ett fåtal biljetter till lägre pris men det är dumt att chansa. Vi som åker från Gbg har tyvärr mycket sämre utbud (Åker aldrig med Ryan så kan inte uttala mig om dem men åker med alla andra bolag från Gbg till Palma, Barcelona o Malaga)

Last edited:
ok, åker också från Göteborg och har tittat på ryan air och norwiegen. Finns det några andra som flyger till bra pris dit?

Boka så fort som möjligt! Har redan bokat Norwegian i Påsk till Alicante. Förra året blev det bara dyrare och dyrare...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har du kollat vad det kostar att åka med Ryanair från Rygge? De är för det mesta billigare än Göteborg. Det är dubbelt så långt för oss (Uddevalla), men vi har tjänat in den extra bensinkostnaden flera ggr om.

Air Berlin kan ha bra priser och de har bra service och komfort. Dessutom inga kostnader för bagage, som ofta tillkommer. Ett kort byte i Berlin blir det, bara att byta plan, men vi tycker komforten och servicen lätt kompencerar det.
lite dryck och en smörgås, rejäl, ingår också.
Även SAS kan ha bra priser.

Har du kollat vad det kostar att åka med Ryanair från Rygge? De är för det mesta billigare än Göteborg. Det är dubbelt så långt för oss (Uddevalla), men vi har tjänat in den extra bensinkostnaden flera ggr om.

Hej Carina! Kul att du kommer från Uddevalla för det gör vi med;:;;)
Har kolla Rygge med det var dyrare än från säve. Var i Torre bor ni?
/Carina

Hej Carina! Vi har köpt en lägenhet i ett nybyggt område i Punta Prima, 4 km söder om Torrevieja. Vi ska flytta in i slutet av feb. Så hittills har våra resor dit ner, bestått av planering o betällningar. Nu längtar vi efter att få flytta in:))

Kul, har träffat fler som har boende i Torre från U-a men dock lite utanför. Vi köpte vårt i dec men då barnen ff är i skolåldern är det inte bara att åka ner, men om ett par år så är de nog självgående.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

En bra sida är www.flygresor.se De har alla bolag världen över och man kan bevaka prisets utveckling via deras tjänst. Men jag tror att det nu brinner i knutarna för er...Men till nästa gáng :)

Hej Carina och storchen!
Jag kommer åxå från Uddevalla, köpte lägenhet strax före jul på Calle Segovia, La Mata.
Kanske skulle starta en tråd och se hur många vi är därifrån :)

Hej Carina och storchen!
Jag kommer åxå från Uddevalla, köpte lägenhet strax före jul på Calle Segovia, La Mata.
Kanske skulle starta en tråd och se hur många vi är därifrån :)

Haha, ja U-a är ingen stor stad men det är alltid nån som har eller känner nån med boende här nedåt.
/Carina

Ni från Uddevalla har ju inte så långt till Moss Rygge!
De flesta gånger har man bäst pris och avgångstider där.
Mitt första val....och närmsta flygplats för mig:-)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Ni från Uddevalla har ju inte så långt till Moss Rygge!
De flesta gånger har man bäst pris och avgångstider där.
Mitt första val....och närmsta flygplats för mig:-)

Har kollat där också, men till påsk verkar det vara dyrt överallt så nu överväger vi runt 1:a maj istället. Vi är 3 från familjen som tänkte åka och att betalar då 500 kr istället för 1600 för enkelbiljett blir en del som man kan ha roligare för.
/Carina

Ja..vi brukar åka från Rygge. Oftast betydligt billigare än Gbg. Vi har köpt i Los Altos. Inflyttning i slutet av feb. Kul med så många Uddevallabor där nere..

Nya trådar

Back
Toppen