moppe el fyrhjuling

hundägarn

Ny medlem
hittade ingen bra rubrik för min fråga.. är det vanligt att man har en moppe eller fyrhjuling därnere som fortskaffningsmedel.. i så fall kan man bara ta med dem man har hemma eller måste man regga dem på nåt särskilt sätt för att få köra eller krävs det rent av nån form av körkort.. nån som vet? eller ska man sälja det man har och köpa därnere?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Moped anvÄnds ganska flitigt som transportmedel. mycket vanligare än i Sverige. om du Är mellan 15 och 18 krävs ett slags körkort. För fyrhjulingar över 50cc beror det pà om de är registrerade som traktorer eller motorcycklar. för fyrhjulingar under 50cc gäller samma regler som för moppar.

jo vi 50+ så 18årsgränsen är för länge sen passerad.. här i Sverige är det ju väldigt dyrt att ha en vägreggad fyrhjulig pga försäkringskostnaden,, är det typ samma därnere , vet du nåt om det eller skulle det vara en smart ide att ta med den, en Yamaha 450 så den är en bit över 50 kubik oxå. ?

Hej hundägaren, vad betalr du för din vägreggade atv/quad(fråga får man;). Jag har en reggad Can-Am som jag betalar ca 3tkr/år.. är väl överkompligt?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen