Marbella 2010

Har suttit här och läst en hel del.. Det känns som att man är i trygga händer om man har frågor om att flytta till Spanien :)

Jag är iallafall en tjej på 22 år som planerar att i juni 2010 åka ner till Marbella. Jag har inte varit i Marbella förut men har bott i playa del ingles, Gran Canaria, i ett år. Planen är att först läsa spanska på någon språkskola under minst 4 veckor ( någon av er som kan rekommendera någon , typ Blueberry språkresor ? ) och att sedan stanna. det kanske rent av finns privat undervisning att få? Jag har ju fast jobb och bostadsrätt här hemma så tänkte liksom "prova på" först för att sedan se vart det leder, drömmen är att bosätta mig där... Har alltid varit en dröm att flytta till Spanien, älskar kulturen, människorna och inte minst klimatet! Känns inte som att jag är gjord för livet här hemma helt enkelt :) Har aldrig läst spanska men förstår en hel del.

Om man först bara ska hyra lägenhet i en månad i centrala Marbella hur går man lättast tillväga? Ska man fixa boende därnere eller innan? Har kollat runt lite på nätet men allt verkar så dyrt :confused: Hade tänkt åka med en tjejkompis och dela på en etta-tvåa, max hyra 6000 kr/mån. Är det rimligt att man får något relativt fräscht för dom pengarna eller går det på mer?

Tacksam för saker som kan vara bra att tänka på och andra tips.

Kram på er!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett tips är att försöka planera var ni ska innan ni åker ner, typ var i Marbella du vill bo och så vidare (mkt föreberedelser kan man faktiskt göra på nätet, men svårt när man inte alls varit där tidigare iofs.. gällande skolan om det plugg fråga folk som har gått på skolan innan, i detta fall Blueberry. Om du vill jobba extra under tiden så förbered också ett CV på spanska och engelska om det går, sen är det bara att köra på, du kommer lära dig massor och skaffa dig en mängd erfarenheter som du har med dig hela livet! Buena suerte!

finns många rekommendationer här på forumet om var man hittar bostäder. t ex segundamano.es

Nya trådar

Back
Toppen