Levnadskostnad (mat) i Madrid

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av varabajare, 2 november 2016.

  1. varabajare

    varabajare Ny medlem

    Blev medlem:
    2 november 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Jag har letat efter trådar om det här men inte funnit någon relevant.

    Jag ska flytta till Madrid och vill kort och gott veta hur mycket ni tror jag skulle behöva betala i matpengar per månad. Låt oss förutsätta att jag enbart äter hemma, lagar min egen mat, inga restauranger. Om någon skulle vilja hjälpa mig med en liten kalkyl vore jag mer än tacksam!

    Ta hand om er
    /Snart Madrid-bo spainsmile
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Ta Sverigekostnaden minus 30 Procent! Alkohol minus 60 procent eller mer!

    Skillnaden är kanske än mindre idag eftersom vi den senaste tiden haft en ständigt fallande krona.
     
  4. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Håller med Sharky, fast det beror också på hur mycket matvanor man tar med sig från Svedala. Mejerivaror är generellt sett något dyrare, prefab pizzor är också dyrare (!), ekomat kostar extra även i Spanien (om man är inne på det spåret), men visst, billigare är det överlag. Restaurangpriserna kan nog påstås vara avsevärt lägre. Sen spelar förstås valutans försvagning in.
     
  5. varabajare

    varabajare Ny medlem

    Blev medlem:
    2 november 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Stort tack till er båda. Då vet jag om läget!
     

Dela sidan

Laddar...