Läget i Spanien är nu extremt kritiskt...

• Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vad som kna hända vet nog ingen med säkerhet. Men jag tvivlar pà att Spanien kommer att làta Catalunien gà utan motstànd.

Det var väl inte mànga som trodde att ett inbördeskrig skulle börja i Ukraina för ett par àr sedan och det var ju faktiskt inte jättelänge sedan Spanien själv hade ett inbördeskrig.

Nu tror inte jag att det gàr sà làngt eftersom inte hela Cataluña vill ha självständighet. Men destu mer motsànd fràn centralregeringen, destu mer ved pa`brasan verkar det som.

Vad jag förstår framfördes klagomål från Katalunien redan på Zapateros tid och Zapatero var inte särskillt smidig. Irritationen har naturligtvis växt med åren. Man kunde hoppas att, den in mina ögon usle, Rajoy startade ett samtal om hur mycket Katalunien skall bidra till statskassan i fortsättnigen. Frågan är också vem man skall förhandla med i det Katalanska parlamentet. Artur Mas förlorade första omröstningen som regeringschef i det Katalanska parlamentet.

Last edited by a moderator:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Dels det geografiska läget, dels att det finns politiska krafter i Valencia som verkar för "ett fritt Valencia".

Och sen finns de som vill fria Baskien. Och Galicien. Sen kommer Andalucien efter. Och huos, det blev inte mycket kvar av Spanien...

att de lägger poliser i zaragoza och valencia beror helt och hàllet pà att dessa ligger nämre katalunien än deras baser i Sevilla, madrid, oviedo och pamplona.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Jag har en vän som just skall till att besöka några större städer i Europa, bl.a Paris. Det känns inte bra, alldeles för många terrorister rör sig fritt mitt ibland oss. Interpol tror att det finns 25.000 terrorister på vår planet men bara en fjärdedel av dem är identifierade.
http://elpais.com/elpais/2015/11/18/inenglish/1447858611_562261.html
I Spanien har man identifierat omkring 139 människor kopplade till ”guds högsta strävan”/”det heliga kriget”. Flertalet av dessa sitter redan i fängelse. Antalet arresterade har fördubblats på ett år.
Spaniens inrikesminister Jorge Fernandéz Díaz säger att det inte föreligger några hot inför El clásico: Real Madrid - FC Barcelona på lördag. Jag har inga problem med att terrorister sitter i spansk fångenskap.

Nya trådar

Back
Toppen