Klimatet på södra Teneriffa

MagnusH

Medlem
Det är verkligen något speciellt med klimatet här nere på södra Teneriffa.

Jag har rest mycket i olika delar av världen och bott utomlands i två perioder och jag har aldrig tidigare känt ett så skönt och jämnt klimat som här nere i Los Cristianos.

Jag förstår absolut varför det finns reumatiker rehab här nere.

Jag har själv inga större problem med musklerna eller lederna, men jag har känt hur jag mår bättre kroppsligt på ett för mig nytt sätt.

Min fru har reda verkligen upplevt en klar förbättring här nere vad gäller hennes fibromyalgi och problemen med händerna.

Händerna skakar inget mer och värken har släppt. Det tog 2 dagar. Helt fantastiskt!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej samma var det med mig värken försvinner men de tråkiga är att när man åker hem så börjar de onda igen så därför har vi flyttat till Spanien

Läs denne berättelse om dem som trampade upp stigarna åt oss.

ake_y_birgit.jpg

Foto: Åke och Birgit Alander

http://www.skandiklubb.org/boken/Kap13.pdf

Birgit Alander: ”De allra första svenskarna här var tre gravt handikappade pojkar, som hade MS. De kom hit redan år 1957. En av dem var veterinären Bengt Rylander, som senare blev primus motor i byggande av Casa Sueca och Vintersol. Han hade varit i Kongo och tyckte att Kongo var bra för hans hälsa med undantag för regnperioderna som var svåra för honom. När han kom hem till Sverige och Skåne träffade han professor Tore Broman som trodde på klimatterapi. Rylander frågade en upptäcktsresande om han kände till någon plats på jorden där det inte regnade så mycket och hade bra klimat. Han nämnde att det fanns en liten plats på södra Teneriffa. ”Där lär det visst nästan aldrig regna”, sa han.

Last edited by a moderator:
Min pappa hade MS och bodde på Vintersol flera vintrar när jag var liten för 30 år sedan. Så jag firade jul flera gånger i Los Cristianos. Det var mycket märkligt att komma upp ur poolen och se kamelkaravanen ner mot Los Cristianos med julfirande.!!
Jag minns att mamma och jag promenerade utmed stranden för att titta på Las Americas, som höll på att byggas.
Jag minns det enorma betongskalet av det första hotellet som byggdes där och hur mamma blev helt upprörd och vi vände om. :)
Det ser väldigt annorlunda ut runt Vintersol numera.!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen