kattproblem

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Tord, 7 september 2014.

  1. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Googla på "Horizonal property law Spain" så finns det massor att läsa..
    rocio
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Chicharrero

    Chicharrero Ny medlem

    Blev medlem:
    25 mars 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej Tord.
    Skicka din skrivelse till mig så ska jag översätta den till dig.
    Jag är spanjor och dessutom lärare i spanska.

     
  4. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack, det var ett snällt erbjudande. Visat den för en spanktalande bekant och hon tyckte den var helt ok. Kan glädjande meddela att ingen kattskit synts till de sista dygnen. Nyss varit upp på terassen. Kanske har det hjälpt med alla soppor jag spridit ut eller så har ägarna tagit hand om sina djur, vi får se vad som händer under helgen ......
     
  5. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Nyss upp på takaltan, kattskrället har skitit igen .............
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag lider med dig....
     
  8. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Tord du är inte ensam. I sista papperstidn Vikingposten så
    har det skrivits insändare som sen har besvarats av en som bor där...

    Mycket intressant hur kattälskare gör :( Hoppas du kan föstora och läsa:
    Sidan 13 på webben, sidan 25 i tidningen.

    http://np.netpublicator.com/netpublication/n21612377

    Kram P :sol:
     
  9. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack snälla.
    Lite svårt att läsa på plattan jag har. Ska gå till centrum o skaffa ett ex.
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hur går det med kattskrället Tord ?

    P s k r i v a
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Chicharrero

    Chicharrero Ny medlem

    Blev medlem:
    25 mars 2014
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0
    Tord har nog hämndkackat på presidentens tak :)
     
  13. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Är hemma i Sverige sen ett tag. Fick för någon timme sedan ett mail från hen som tittar till vårt hus. Inga tecken på att någon katt varit där - tack alla högre makter för det. Tydligen så har alla burkar med ammoniak, vinäger, peppar, citron mm haft effekt. Katten har " flyttat" till grannens takterass och uträttar numera sina behov där ..... Trägen vinner i kombination med dessa "soppor" tycks det. Vi hoppas för framtiden och frid i grannskapet att det ska bestå ......:):)
     
  14. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    "Det var nära, nära ......he, he
     
  15. pozuela

    pozuela Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag har testat terpentin. Toppen!;;;)
     
  16. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    vid hemkomst från handlingstur nu på eftermiddagen stod en påse med spray innanför gallergrindar för att hålla katterna borta. Ingen aning vad den kommer ifrån, kanske från alla kattägare i föreningen? Förstående personer tycks det dock finnas här ........
     
  17. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hm...det var inte från dom som inte har katt då :D

    P ;;;;;)
     
  18. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan vara, kan vara ...........:):)
     
  19. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Tord...jag kan nog säga att kattskrället har kommit till oss istället!! När jag knallade upp till takterassen så låg det 25-30 st högar lite överallt! Insåg snabbt att vi helt pötsligt fått Torreviejas stösta kattlåda istället för en skön och solig takterass ;:(
    Har nu läst tråden med intresse och kommer att starta ett "krig"när jag kommer ner i november och det kommer bara finnas en vinnare till slut! spainsmile
    Det kommer att ingå både elektronisk krigsföring och lite "doftvarianter" som tipsats om här. Kommer självklart även att försöka ta reda på vem som kan tänkas äga katten innan jag sätter in det medicament som har katthimmelen som slutdestination om inte något annat har fungerat innan angryy


    //J
     
    Last edited: 16 oktober 2014
  20. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Lycka till Janneman!
     
  21. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Kattskrället har varit upp även hos oss o skitit på terassen ett par gånger sista veckorna. Jag önskar dig all lycka under jakten, tyvärr så är det inte bara kattskrället du kommer att ha besvär med utan oxå alla kattgullande" damer o herrar i grannskapet. Bered dig på en tuff match .......
     
  22. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Nu är ni iaf två mot en. Eller är det två katter? Lycka till båda! (inte katter förståss...)
     
  23. Janneman

    Janneman Medlem

    Blev medlem:
    21 mars 2013
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    10
    Kattskrället vet inte om det ännu men han/hon har skitit i det blå skåp (läs takterass) för sista gången. Om inte inte dom ev. "gullande" personerna ser till att katten skiter på rätt ställe så kan dom räkna med att dom inte behöver fundera på att köpa mer kattmat efter min nästa tripp till bostaden. angryy
    I detta fall så bor presidenten lite för långt bort för att anta att det är deras så jag har lite lättare att "ordna upp situationen" än du Tord.
    Det är ju ändå märkligt att man släpper lös sin katt på takterassen utan uppsikt och sedan inte funderar på varför deras kattlåda är i nyskick årets alla dagar think ));)

    Håller på att samla ihop en arsenal med elektroniska pryttlar som jag hittat på nätet som skall hålla katter och säkert andra djur borta. Allt annat får jag inköpa på plats. thumb
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...