kattproblem

Tord

Medlem
Någon av kvarterets katter har fått för sig att använda vårat golv på takterrassen som toalett. Var och varannan morgon ligger där ett stort lass. Köpt spray hos veterinären som ska hålla katten borta, men icke. Den sket helt enkelt där jag sprayat som mest och på flaskan ..... Mer handfasta åtgärder törs jag inte på då fler här tycker det mysigaste djur som finns........ Alla råd mottages tacksamt för att bli av med kattskrället.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om inte citroner hjälper, köp terpentin och ställ fram en tallrik med det, kanske på flera ställen på tomten. Håller katterna bort, garanterat.

God förmiddad. La ut citroner i gårkväll och strödde på vitpeppar. Ingen kattskit i morse....... Terpentin ska jag prova, var köper jag det här i Torrevieja?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej

Va skönt att det inte var någon "hög" idaghappy. För att få bort skitlukten är klorin eller ättika väldigt effektivt.

Har förutom att använda golvet använt en hög blomkruka full med Aloevera. Hur hen lyckats balansera på krukkanten o samtidigt utföra sina behov är för mig en gåta. Fått tips om att vinäger ska vara bra, inköpt o sprutats på golvet. Det här kriget ska jag vinna .........

Tips som funkade för oss!

I blomkrukan kan du lägga ut "kaffesumpen" som är kvar i filtret. Räcker ett par dagar, sen får man förnya. Kanske inte så mysigt att strö ut på golvet.

Göran

Terpentin heter turpentine på spanska och jag kan tänka mig att det säljs där målarfärg säljs, tex AKI, Brico King, Leroy Merlin osv.
PS Kan heta även Aguarrás.

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Terpentin heter turpentine på spanska och jag kan tänka mig att det säljs där målarfärg säljs, tex AKI, Brico King, Leroy Merlin osv.
PS Kan heta även Aguarrás.

turpentine är engelska. Pà Spanska heter det Trementina. Fast det är mycket lättare att fà fatt i Aguarrás som är ungf samma sak
Vilken vanlig järnaffär samt carrefour och de stora hipermercados har det. Möjligt att du kan hitta det ppà mercadona med

Pet flaskor fyllda med vatten

När jag gick på promenader i alla urbanisationer såg jag ofta pet flaskor, flera stycken, vid grindarna, fyllda med vatten. Nyfiket frågade jag varför och svaren jag fick är att de får bort katterna. Undrar om de verkligen fungerar, dessa lätta åtgärder verkar enklare än alla andra förslag....

Mannen min sitter och läser högt ur denna tråd för mig, han skrattar rejält emellanåt.
Alltså, det är ju inte en rolig situation som sådan men bilden av katten som sitter och balanserar... :)

Precis som Göran skriver rekommenderar jag också kaffesump. Har du inte själv, kolla med något fik om de har någon sump du kan få, eller kaffebryggaren på jobbet. Så fick jag vår katt som använde en torr och sandig rabatt till toalett att sluta med det - obehagligt mellan tårna! Och katter gillar normalt inte kaffe.

En katt som placerar en hög så där fullt synligt gör det för att markera sitt revir, annars grävs det det ju normalt ned. Har för mig att det är mest hankatter som gör på detta sättet.

Ska prova med kaffesumpen. Nej, det är inte roligt och inte blir det roligare av alla halvstirriga damer ochför den delen någon herre som tycker att det där skitande djuret är viktigare än allt annat och absolut inte får störas för tufft. " det skitar jag i" katten skall bort från vår alltan till alla pris .......

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Tord, det verkar att dessa råd (goda?) fungerar....Grattis. Detta blir bra tips för alla andra som har/får samma problem.

turpentine är engelska. Pà Spanska heter det Trementina. Fast det är mycket lättare att fà fatt i Aguarrás som är ungf samma sak
Vilken vanlig järnaffär samt carrefour och de stora hipermercados har det. Möjligt att du kan hitta det ppà mercadona med

Tack för hjälpen Nalle! Så kan det gå ibland när man har för många språk i huvudet....
;)

Fick inte glädjas längre än till nu på morgonen, kattskrället har skitit igen mitt i peppar citroner o vinäger. Visst är dom gulliga ....... Nu blir det andra bullar ......

Vem är ägaren? Gå och prata med dem (om du vet) och i värsta fall hota med råttgift eller annat...
I Sverige skulle det anses som sanitär olägenhet. Inte acceptabelt.

Problemet är att det troligen är presidenten katt och han tycks alla andra vara skiträdd för. Ytterligare ett problem är att högsta höset nere på myndigheten som har hand om dessa frågor är bästa kompis med presidenten/ en engelsk granne skvallrade ..... Det är på ren svenska ett helvete att veta vad göra ......

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen