kattproblem

Diskussion i 'Djur & Natur' startad av Tord, 7 september 2014.

  1. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon av kvarterets katter har fått för sig att använda vårat golv på takterrassen som toalett. Var och varannan morgon ligger där ett stort lass. Köpt spray hos veterinären som ska hålla katten borta, men icke. Den sket helt enkelt där jag sprayat som mest och på flaskan ..... Mer handfasta åtgärder törs jag inte på då fler här tycker det mysigaste djur som finns........ Alla råd mottages tacksamt för att bli av med kattskrället.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Joe Spanien

    Joe Spanien Medlem

    Blev medlem:
    25 april 2012
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    1
    Katter tycker inte om citrondoft, kanske det funkar med att lägga ut några delade citroner!? miljövänligt och ofarligt!

    Joe :sol:
     
  4. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för rådet, ska genast provas.
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Om inte citroner hjälper, köp terpentin och ställ fram en tallrik med det, kanske på flera ställen på tomten. Håller katterna bort, garanterat.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    God förmiddad. La ut citroner i gårkväll och strödde på vitpeppar. Ingen kattskit i morse....... Terpentin ska jag prova, var köper jag det här i Torrevieja?
     
  8. A-Lotta

    A-Lotta Medlem

    Blev medlem:
    21 augusti 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    13
    Hej

    Va skönt att det inte var någon "hög" idaghappy. För att få bort skitlukten är klorin eller ättika väldigt effektivt.
     
  9. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Konstigt att de använder din takterras. de vill ju normalt sett gräva ner skiten efteràt.
     
  10. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Har förutom att använda golvet använt en hög blomkruka full med Aloevera. Hur hen lyckats balansera på krukkanten o samtidigt utföra sina behov är för mig en gåta. Fått tips om att vinäger ska vara bra, inköpt o sprutats på golvet. Det här kriget ska jag vinna .........
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Tips som funkade för oss!

    I blomkrukan kan du lägga ut "kaffesumpen" som är kvar i filtret. Räcker ett par dagar, sen får man förnya. Kanske inte så mysigt att strö ut på golvet.

    Göran
     
  13. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Terpentin heter turpentine på spanska och jag kan tänka mig att det säljs där målarfärg säljs, tex AKI, Brico King, Leroy Merlin osv.
    PS Kan heta även Aguarrás.
     
    Last edited: 8 september 2014
  14. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    turpentine är engelska. Pà Spanska heter det Trementina. Fast det är mycket lättare att fà fatt i Aguarrás som är ungf samma sak
    Vilken vanlig järnaffär samt carrefour och de stora hipermercados har det. Möjligt att du kan hitta det ppà mercadona med
     
  15. casa2014

    casa2014 Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0
    Pet flaskor fyllda med vatten

    När jag gick på promenader i alla urbanisationer såg jag ofta pet flaskor, flera stycken, vid grindarna, fyllda med vatten. Nyfiket frågade jag varför och svaren jag fick är att de får bort katterna. Undrar om de verkligen fungerar, dessa lätta åtgärder verkar enklare än alla andra förslag....
     
  16. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    Mannen min sitter och läser högt ur denna tråd för mig, han skrattar rejält emellanåt.
    Alltså, det är ju inte en rolig situation som sådan men bilden av katten som sitter och balanserar... :)

    Precis som Göran skriver rekommenderar jag också kaffesump. Har du inte själv, kolla med något fik om de har någon sump du kan få, eller kaffebryggaren på jobbet. Så fick jag vår katt som använde en torr och sandig rabatt till toalett att sluta med det - obehagligt mellan tårna! Och katter gillar normalt inte kaffe.

    En katt som placerar en hög så där fullt synligt gör det för att markera sitt revir, annars grävs det det ju normalt ned. Har för mig att det är mest hankatter som gör på detta sättet.
     
    pozuela gillar detta.
  17. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Ska prova med kaffesumpen. Nej, det är inte roligt och inte blir det roligare av alla halvstirriga damer ochför den delen någon herre som tycker att det där skitande djuret är viktigare än allt annat och absolut inte får störas för tufft. " det skitar jag i" katten skall bort från vår alltan till alla pris .......
     
  18. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Kaffesump i blomkrukan i går kväll. Inga tecken på någon katt under natten.....
     
  19. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tord, det verkar att dessa råd (goda?) fungerar....Grattis. Detta blir bra tips för alla andra som har/får samma problem.
     
  20. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tack för hjälpen Nalle! Så kan det gå ibland när man har för många språk i huvudet....
    ;)
     
  21. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick inte glädjas längre än till nu på morgonen, kattskrället har skitit igen mitt i peppar citroner o vinäger. Visst är dom gulliga ....... Nu blir det andra bullar ......
     
  22. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Vem är ägaren? Gå och prata med dem (om du vet) och i värsta fall hota med råttgift eller annat...
    I Sverige skulle det anses som sanitär olägenhet. Inte acceptabelt.
     
    pozuela gillar detta.
  23. Tord

    Tord Medlem

    Blev medlem:
    3 augusti 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    0
    Problemet är att det troligen är presidenten katt och han tycks alla andra vara skiträdd för. Ytterligare ett problem är att högsta höset nere på myndigheten som har hand om dessa frågor är bästa kompis med presidenten/ en engelsk granne skvallrade ..... Det är på ren svenska ett helvete att veta vad göra ......
     
  24. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...