Kan man slippa dubbel beskattning utan att flytta permanent?

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Steve-O, 9 juni 2013.

  1. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Absolut rätt Solen! Det ska jag göra när tiden är inne. Men jag tror att jag hinner kolavippen innan jag blir spansk medborgare...
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Riconda, ge inte upp hoppet! Man tittar just nu över det spanska regelverket. Det kan bli kortare tid men i gengäld en riktig språktest och test på vad man vet om det spasnka samhället. Under tiden, njut av varje timma du få bo i Spanien!
    Vi har haft en fin dag idag:
    http://www.youtube.com/watch?v=g4s99JMAnRg
     
  4. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja! Jag njuter av fulla muggar. Varje tillfälle jag kan vara där nere.
    Hoppas det blir ändring snart för jag vill slippa alla onödiga skatter.
    :)
     
  5. Kristina.D

    Kristina.D Ny medlem

    Blev medlem:
    24 juni 2015
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Sjukförsäkring

    Jag ringde mitt försäkringsbolag Länsförsäkr.) för att undersöka vad en tilläggsförs (sjukförsäkring) skulle kosta för mig i 6 månader i Spanien. Den skulle kosta 2000:-. Det tycker jag är överkomligt för 6 månader. Allt man kan tänka sig ingick. /Kristina
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Hej!
    Du måste vara ganska ung som får en så billig tilläggsförsäkring thumb.
    Jag ringde till Länsförsäkringar nyss och frågade vad det skulle kosta för mig i 48 dagar (efter 45 dagars avdrag, totalt 93 dagar). 1.555kr skulle det kosta och då är det en självrisk på 1.500kr. Premien beror helt på vilken ålder man har, i mitt fall 70 år, och var i Sverige man bor och hur många dagar man ska vara borta. Ju fler dagar ju lägre dagskostnad. Jag har hemförsäkring hos Folksam som gäller i 60 dagar och brukar försäkra mig resten av tiden hos Gouda. Dom har ingen självrisk och för min del är Folksam + Gouda det bästa alternativet. Det är alltid svårt att jämföra försäkringar för alla har individuella behov.
    rocio
     
  8. myramis

    myramis Medlem

    Blev medlem:
    11 september 2011
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    12
    Rocio, jag förstår inte ditt inlägg. Du talar om både 45 och 60 dagar. har oxå Folksam med 45 dagar. Vad jag förstår kan man bara få fler dagar i hemförsäkringen om den är tecknad t ex via facket eller annan organisation. Hörde ngn som hade 90 dagar via ngn husbilsklubb. Förtydliga gärna.
     
  9. rocio

    rocio Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 mars 2012
    Inlägg:
    1.500
    Mottagna gillanden:
    18
    Länsförsäkringars hemförs. gäller i 45 dagar medan vår hemförs. hos Folksam gäller i 60 dagar. Vi tecknade den för ett antal år sedan när Folksam och PRO hade ett avtal som gav medl. i PRO 60 dagars giltighetstid. Nu har PRO avtal med ett annat förs.bolag, men för oss som tecknade det då gällande, förmånliga avtalet med Folksam gäller fortfarande 60 dag.
    rocio
     
  10. Anncar

    Anncar Ny medlem

    Blev medlem:
    4 februari 2014
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har hemförsäkring hos Moderna Försäkringar, de har 60 dagar reseförsäkring.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Dela sidan

Laddar...