Köpa lägenhet i spanien

Diskussion i 'Köpa och sälja fastighet' startad av nonni7083, 15 mars 2011.

  1. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hola!
    Ja denna är ju billig men jag vet inte om man som ensam (?) skulle bo där.
    En bit utanför är stan är det ju. Torre har mer turister och utisar än ALC tror jag.
    Buss gäller och lååångt från stränder. Köket måste tydligen renoveras också.
    Jag gillar att kunna gå ut på strandpromenaden och hem när jag vill..:) Eller till
    Centrum- Men det är ju jag det.
    Har man bil så Ok..Var det granne ovanpå också? Eller egen..
    Jag ska skicka bra exempel när jag hittar nå´t. Gillar leta..thumb
    Den här sajten,Blockets motsvarighet är bra. Det strömmar in bostäder
    varje dag. Både privatsäljande och företag.
    Pisos en Alacant - Segundamano.es
    Karta över Torre här. Lägg som favorit:
    e-torrevieja.com >>> tu portal de Torrevieja en Internet...

    Ciao P ;;;;;)

    PS. Jag stavade fel förut..Habitación heter rum, inte det jag skrev förut (som jag rättat men du citerade )
     
    Last edited: 22 mars 2011
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Ja det är långt till stranden, men man kan gå, om man är en galenpanna som jag...I gengäld är det nära till Carrefour och Habaneras + alla andra affärer däråt. Jag skulle skaffa mig en cykel om jag bodde där...
    Men bussarna kommer och går så man är inte helt beroende av en bil. Däremot vet jag inte hur "dött" området är nuförtiden.
    :)
     
  4. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Hm - jag är inte så mycket för att gå lååånga promenader och absolut inte med tunga shoppingväskor.. och inte vill jag cykla heller. Bilkörning verkar inte helt lätt i spanska städer (varför har de rödljus på väg ut ur rondeller?) så jag får nog kolla på något annat tror jag :) Jag tittade lite på google maps och tydligen finns det helt döda områden - eller de såg så ut med stängda fönster överallt och inga människor eller bilar men en hel del tillsaluskylter..
     
  5. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola,
    Jag går ibland (inte varje dag) till Carrefour från C/Concordia. (=Torrevieja) Det tar ca 35min, och jag springer inte. Om jag ska handla mer tar jag "dramaten" med mig så slipper jag bära. Går alldeles utmärkt.
    Stängda fönster säger nog inte hela sanningen för många vill stänga solen ute (även på vintern!) men det är klart att tex i Siesta, Torreta, El Chapparal osv är det ganska tomt på vintern. Det är ju där många utlänningar bor och de använder sina hus till semesterboende.
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    tror det billigaste vi har, ligger i Torrevieja nära centro de salud la lomas. 2 sov radhus för 250-300 tusen sek.

    Renoveringsobjekt
     
  8. uora

    uora Medlem

    Blev medlem:
    5 september 2010
    Inlägg:
    310
    Mottagna gillanden:
    6
    Det var ju billigt! Kan man räkna med att renoveringen kostar ungefär lika mycket? Eller räcker typ 100 000 SEK då? Jag förstår att "det beror på" men för att få en rimlig spansk/svensk standard?
     
  9. bengank

    bengank Ny medlem

    Blev medlem:
    18 januari 2008
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    0
    Håller med, herregud va billigt!!! :eek: Är centro de salud la lomas ett sämre område då såldes?
     
  10. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Benkank!

    Jag svarar istf Nalle här..hoppas han inte blir sur..:eek: Han är mäklare
    och jag kund...
    Om det är detta hus som jag tror så är det det minsta jag sett. 44 kvm
    på 2 vån. Huset är bara ca 3 m brett liksom uteplats framför (10 kvm?)
    Jag skulle vilja se det inuti. Kanske det är bara ett skal i badrum och "kök".

    Iaf så är det himla sött utvändigt, men mindre än man ser på
    bilden. Bor väldigt tajt till grannarna. Är som ett dockskåp. Rummen kanske är
    6-10 kvm styck..Jag gissar som vanligt. Ca 1.2 km ner till playan.
    Gillar området gör jag eftersom jag själv bor i oväsen..:D...
    Se länk men OBS priset är fel på deras hemsida i så fall..
    Bungalow Torrevieja (Alicante) : Ficha vivienda : Viviendas : Bancaja Habitat

    Nalle, har jag nu fel hus jag pratat om så skäll på mig..redface
    eller säg vilket hus du menar annars..Du vill väl sälja va? Oops reklam här,
    fy på mig..

    Ciao P
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. PeterLarsson

    PeterLarsson Ny medlem

    Blev medlem:
    17 februari 2008
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    9
    Hoppas ni har en bild på detta söta lilla hus, vill se.. hehe :)
     
  13. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hej Peter!
    Jag lade ju in en länk i mitt inlägg på dockhuset..eller menar du att
    Nalle menar ett annat hus än jag menar :eek:

    Ciao P ;;;;;)
     
  14. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Hola,
    Ibland har jag sett liknande annonser men då har det varit bara kvadratmeter på bottenvåningen som man har räknat. Dvs, lika många på andra våningen...
    Området är det väl inget fel på. Lomas har nära till allt. Fredagsmarknaden, Carrefour, stranden, centrum...dvs under tre km är det nära.
    Preciosa: Det är väl inte mer oväsen där än annanstans i centrum? Iaf jag tycker att området är helt ok.
    :)
     
  15. Preciosa

    Preciosa Veteranmedlem

    Blev medlem:
    13 december 2008
    Inlägg:
    8.313
    Mottagna gillanden:
    1.050
    Hm, var lite otydlig där jag.. :eek: Jag bor i oväsen nu, området där dockhuset
    ligger är säker kanonlungt. Nästan bara radhus.

    Ciao P ;;;;;)
     
  16. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Nej. Det är inte detta hus. Men det ligger i samma omràde. Det är nu för övrigt sàlt....
    Det huset som du kallar dockhus.... har kanske en 50m2 men màste renoveras. Priset kan man nog fà ner till runt en 40K €
     

Dela sidan

Laddar...