Köpa bil utan adress

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av hydrolift, 26 februari 2015.

Tags:
  1. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Har läst en massa gamla trådar men inte fått svaret på om det möjligt att köpa en bil utan att ha en adress i Spanien? Vi hyr hus, av olika anledningar, några månader i taget.

    Däremot funderar vi på att skaffa oss en postbox i varje fall. Duger denna som adress att uppge vid bilköp?

    En notering är att begagnade bilar är väldigt dyra här i Spanien, nästan att det lönar sig att köpa en ny vid kampanj. Hemma får man ju tag i en fullt fungerande V70 för småslantar, i Spanien räcker samma pengar knappt till en Fiat Punto...

    Skulle det vara värt att importera från Tyskland kanske? Jag tänker mig typ en nyare Nissan Qashqai eller Peugeot 5008.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. kinng

    kinng Moderator

    Blev medlem:
    24 juni 2014
    Inlägg:
    565
    Mottagna gillanden:
    64
    Nu har jag ingen aning om bilpriserna på Peugeot och Nissan i Tyskland men Qashqai -13 t.ex. kostar ju typ lika mycket i Sverige som i Spanien om du jämför dom på blocket och segunda mano, aningen billigare vid en snabb titt på mobile.de. Begagnade då alltså.

    Vad jag hört ska det vara en del krångel med papper av olika slag för att registrera en bil i Spanien så det kan nog vara värt att kolla vad en sådan tjänst kostar, plus att ta in bränslekostnad/transportkostnad för att frakta ner en bil. Det kanske slutar med att du inte sparar så mycket till slut.

    klistrar in länkar till ett par bilar jag kollade på.
    Blocket
    Segunda Mano
    Mobile.se

    Hittade förvisso typ helt nya qashqai för typ 160 så det finns säkert billigare bilar om man kollar noggrant.
     
  4. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Adressen duger. Men ta hjälp av bilfirman att få alla handlingar och inskrivningar rätt. Köper man privat behöver man hjälp av en gestoria.
     
  5. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Jag var nog otydlig... Tittade först på bilar runt 50' SEK i Spanien och det är dessa jag tycker är dyra. Även Pega 5008 är dyrare än i Sverige. Kollade aldrig upp Qashqai utan funderade bara på biltypen i allmänhet. Kanske är just Qashqai prisvärd i Spanien? Ska kolla upp, tack för att du kollade åt mig! :)

    Perfekt! Det var egentligen det som var min huvudfråga. Tack!
     
    Last edited: 26 februari 2015
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Du behöver också NIE nr!
     
  8. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
  9. sportgarage

    sportgarage Medlem

    Blev medlem:
    11 december 2014
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    1
    Det där med import blir dyrt och krångligt hur du än gör. Det är min erfarenhet.
    Köp en spansk bil, du kan få betala ca 200€ för bara ägarbytet beroende på bilmodell, så kolla innan vad det kommer att kosta.
    Annars ta ner en svensk bil och använd 6 månader åt gången.
    Lycka Till!
     
  10. hydrolift

    hydrolift Aktiv medlem

    Blev medlem:
    1 november 2012
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    157
    Funderar faktiskt så smått på att ta ner V70:n hemifrån i "6 mån". Då kan man ju få ner lite flyttgods samtidigt. Tror min besiktningsperiod börjar i aug så det slumpar sig väl.
     
    Last edited: 26 februari 2015

Dela sidan

Laddar...