peternilsson1955
Medlem
Har en lägenhet i Mil Palmeras (torrevieja). Har även ett Spanskt bankkonto. Därifrån dras det till skatter, försäkringar, el o vatten mm. Jag bor och är skriven i Sverige. Är bara i Spanien några veckor om året.
Nu fick jag en blankett från Ikanobank i Sverige där jag skall fylla i en blankett " intygande skatterättslig hemvist"
Har ingen aning om vad jag skall fylla i för uppgifter., här är några frågor som står på blanketten.
Har du skatterättslig hemvist i något annat land än Sverige?
Om ja ange land och skatteregistreringsnummer?
Står så här som förklaring vad skatterättslig hemvist betyder: Avser skatterättslig hemvis i ett annat land enlighet med det landets lagstiftning.
Med skatteregistreringsnummer avser relevanta identifikationsnummer för skattebetalare, t,ex TIN
Har ingen koll på vad jag skall svara
Mvh Peter
Nu fick jag en blankett från Ikanobank i Sverige där jag skall fylla i en blankett " intygande skatterättslig hemvist"
Har ingen aning om vad jag skall fylla i för uppgifter., här är några frågor som står på blanketten.
Har du skatterättslig hemvist i något annat land än Sverige?
Om ja ange land och skatteregistreringsnummer?
Står så här som förklaring vad skatterättslig hemvist betyder: Avser skatterättslig hemvis i ett annat land enlighet med det landets lagstiftning.
Med skatteregistreringsnummer avser relevanta identifikationsnummer för skattebetalare, t,ex TIN
Har ingen koll på vad jag skall svara
Mvh Peter