Hyresmarknaden nu död

Diskussion i 'Leva och Bo i Spanien' startad av Sharky, 8 april 2020.

  1. Sharky

    Sharky Känd medlem

    Blev medlem:
    28 februari 2011
    Inlägg:
    1.520
    Mottagna gillanden:
    355
    Jag har hela tiden i flera trådar varnat för att köpa bostad för uthyrning i Spanien. Nu är hyresmarknaden död. Och om den kommer igång , så efter Norweigians rekonstruktion och Ryanair neddragningar på Skavsta så blir det svårt för Svenskar att ta sig till Spanien.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Alla marknader är idag döda. Hyresmarknaden kommer igàng. Men sommaren 2020 kommer säkert bli mindre roligt för alla som räknat med 10 veckors "garanterad" uthyrning,
     
    Los Suecos och Sharky gillar detta.
  4. Canopus

    Canopus Aktiv medlem

    Blev medlem:
    20 augusti 2014
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    218
    Förr eller senare kommer allt att återgå till hur det var förut. Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta. Och när efterfrågan på flygresor återuppstår kommer det självklart att finnas flygbolag. Bolagen heter då kanske inte Norwegian eller Ryanair, men funktionen kommer inte att försvinna. Men jag kan hålla med om att de som baserat sina bostadskalkyler på uthyrning kommer att få det svårt ett bra tag framöver.
     
    CalleH, Göran Sigurdsson, mixt och 3 andra gillar detta.
  5. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Jag tror att när det vänder, hur länge det nu dröjer, kommer finnas ett uppdämt behov. Särskilt när det gäller resor och upplevelser som konserter, restaurangbesök m.m. Många längtar nog till medelhavsstränder nu. Däremot tror jag att arbetsresor kommer minska och konferensanläggningar m fl får det svårt eftersom man hittat nya sätt att arbeta och mötas på.
     
    Peztis, CalleH och Göran Sigurdsson gillar detta.

Dela sidan

Laddar...