Vi har nyligen köpt ett radhus i nerja och ska åka ner nästa vecka och landar i malaga 23:20 vad jag har hört är att alla bil uthyrare stänger 23:30 verkar vara svårt att hinna hämta bilen! Någon som vet om det finns de som har längre öppettider och vem är bäst att hyra av, annars får det bli taxi, gärna tips om det också om så blir fallet. Väldigt bra forum fått många bra kunskaper här.
Först Carina..grattis till Nerja förvärvet!
Om ni inte behöver hyrbilen, annat än att åka till o från Malaga flygplats, så är det billigare att ta taxi TOR Nerja.
När man hyr bil tex en vecka, så får man betala för en full tank drivmedel. Fullt när man hämtar ut, och tomt när man återlämnar! Hur lätt är det? gapskrattt...så jag brukar lämna med cirka halv tank!
Ryanair tar den extra förtjänsten, i fall någon undrar! Vem annars?
En Taxi enkel kostar cirka 70 EURO, så ni inte blir "lurade".
Jag har flugit ett antal gånger till o från Malaga. Eftersom jag brukat boka flyg med RyanAir, så har jag även tagit hyrbilen via Ryans site, dvs Hertz!
Man får då ett bra pris, en seriös uthyrare...och jag TROR att ni ska få ut er hyrbil oavsett tid på dygnet, då det är Ryanairs plan.
Men nu kan ju ni flyga med annat bolag, och då faller väl det.
Men lämna går nät som helst, då de flesta har en låda att stoppa nycklar och kontraktet i.