Hyra bil på malagas flygplats efter 23:30

Diskussion i 'Regioner på fastlandet 2' startad av [email protected], 31 mars 2014.

  1. carina5907@gmail.com

    [email protected] Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Vi har nyligen köpt ett radhus i nerja och ska åka ner nästa vecka och landar i malaga 23:20 vad jag har hört är att alla bil uthyrare stänger 23:30 verkar vara svårt att hinna hämta bilen! Någon som vet om det finns de som har längre öppettider och vem är bäst att hyra av, annars får det bli taxi, gärna tips om det också om så blir fallet. Väldigt bra forum fått många bra kunskaper här.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Jag har hyrt hos Record på Málagas flygplats. Dock vet jag inte hur länge de har öppet.
    Ni kanske kan avtala en tid utanför deras ordinarie tider? Ibland går det ibland inte...
    Lycka till!
     
  4. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Om man hyr via förmedlare så kan man oftast inte boka upphämtning efter ordinarie öppettider.
    De flesta uthyrare lämnar ut bilar under natten mot en extra avgift på 30-40 Euro. Kontakta hyrfirman direkt och fråga.
     
  5. carina5907@gmail.com

    [email protected] Ny medlem

    Blev medlem:
    22 september 2013
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hejsan tack för era svar , hittade en bilfirma avis som har öppet till 23,55 så tror att det löser sig med hyrbil, får hoppas att planet inte blir försenat. Har också efter lite sökning sett att det verkar bäst att anlita nerja taxi. :)
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Goldcar och HelleHollis har öppet dygnet runt. Enda risken är att man är trött att köra, vi kommer ner sent ibland.
    Goldcar http://www.goldcar.es/ har kontor i flygterminalen och bilarna utanför i garaget, så man kör ut bagagevagnen, med lite gångtid och trångt att komma ut med bilen sedan.

    Min fru minns att vi hämtat bilar hos Goldcar vid midnatt så jag kollar vad de menar med 23:00 då man kan boka att hämta/lämna efter midnatt.

    http://www.hellehollis.com/ hämtar med minbuss dygnet runt och väntar utanför om man sänder sms, de har inga köer och har ljusare trevligare garage nära flyget. En dansk firma så en del talar svenska.

    Goldcar kan vara billigare och verkar ha slut på alla bilar till påsk. Varning för ev. långa köer att hämta och ett mörkt garage så vi använder ficklampa där. Deras datasystem tillät inga ändringar. HH är smidigare men lite dyrare.

    Frun höll på att somna vid ratten så en taxi kan vara säkrare när man ska sova normalt.
     
    Last edited: 6 april 2014
  8. goranwint

    goranwint Seniormedlem

    Blev medlem:
    4 juli 2008
    Inlägg:
    1.197
    Mottagna gillanden:
    9
    Kolla fakta innann ni skriver!

    Baggis!

    Goldcar har öppet 07.00-23.00! Var snälla och sprid inte ut felaktig info på forumet, även om var och en givetvis bör kolla själva.

    Vet man inget skall man inte skriva!

    Göran
     
  9. vapel

    vapel Ny medlem

    Blev medlem:
    29 december 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
  10. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Det bästa är att ringa dem och fråga när du skall boka. De lämnar de säkert ut bilen efter 23.00 mot en avgift. I stället för att spekulera ring och fråga. Det har jag gjort och i princip alla uthyrare på Son San Juan (Palma) gör det. Biluthyrningsföretagens personal brukar dessutom tala engelska nu förtiden.
     
  11. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

  12. Uffetrader

    Uffetrader Ny medlem

    Blev medlem:
    19 december 2011
    Inlägg:
    409
    Mottagna gillanden:
    11
    Först Carina..grattis till Nerja förvärvet!

    Om ni inte behöver hyrbilen, annat än att åka till o från Malaga flygplats, så är det billigare att ta taxi TOR Nerja.

    När man hyr bil tex en vecka, så får man betala för en full tank drivmedel. Fullt när man hämtar ut, och tomt när man återlämnar! Hur lätt är det? gapskrattt...så jag brukar lämna med cirka halv tank!
    Ryanair tar den extra förtjänsten, i fall någon undrar! Vem annars?

    En Taxi enkel kostar cirka 70 EURO, så ni inte blir "lurade".

    Jag har flugit ett antal gånger till o från Malaga. Eftersom jag brukat boka flyg med RyanAir, så har jag även tagit hyrbilen via Ryans site, dvs Hertz!
    Man får då ett bra pris, en seriös uthyrare...och jag TROR att ni ska få ut er hyrbil oavsett tid på dygnet, då det är Ryanairs plan.

    Men nu kan ju ni flyga med annat bolag, och då faller väl det.
    Men lämna går nät som helst, då de flesta har en låda att stoppa nycklar och kontraktet i.
     
  13. Nalle

    Nalle Mycket välkänd medlem

    Blev medlem:
    15 mars 2010
    Inlägg:
    3.778
    Mottagna gillanden:
    750
    Palma är väl fortfarande en 24tim flygplats. När jag jobbade där hade stort sett alla hyrfirmor öppet 24/7 eller folk när deras kunder landade.
     
  14. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Som jag skrev har vi hämtat hos 2 som hade kontor öppet runt midnatt, i eller vid flygplatsen. Fördelen med dessa är också att de inte tar någon säkerhet när man bokar och man behöver inte ens avboka om man inte kommer, det kostar inget. Finns det fler?
     
    Last edited: 6 april 2014
  15. Noman

    Noman Medlem

    Blev medlem:
    31 december 2012
    Inlägg:
    655
    Mottagna gillanden:
    8
    Ingen av de hyrfirmor jag anlitat har öppet 24/7. Prova att boka bil via autoeurope.se eller någon annan agent efter deras ordinarie öppettider. Det går inte. Däremot kan man på de flesta boka om man ringer dem och kommer överens. Då tar de ut en extra avgift på i storleksordningen 30-40 Euro och någon stackare sitter kvar tills sista bilen är hämtad.
    Kanske under Juli Augusti att det är så mycket folk att de flesta är där men de har inte ordinarie öppet och de tar ut avgiften.
    Kanske var det öppet 24/7 före 2008?
    Inte ens McDonalds har hållit öppet 24/7 på sista tiden. Inte ens på sommaren...

    Förresten så var egentligen budskapet bara Ring och fråga eftersom de som sitter på uthyrningsföretagen borde sitta inne med bäst info och de är till för det. (det har ju visat sig att saker och ting som öppettider m.m. ändrar sig från tid till annan pga finanskriser och andra ting)
     
    Last edited: 6 april 2014
  16. Baggis

    Baggis Avstängd

    Blev medlem:
    5 oktober 2013
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    1
    Så kanske det var 2008, vi bokar på nätet och kom ner 2 ggr 2013, en gång vid midnatt. Det kostade 20Euro Extra. Goldcar tar inget extra i sin lista. De finns även i Alicante och överallt.
    Enklast är att provboka efter midnatt på prov om man vill kolla.
     
    Last edited: 6 april 2014

Dela sidan

Laddar...