hyra bil några dagar

dunderdanne

Ny medlem
Hej
har en fråga om förslag på att hyra bil i området flamenca beach.(kanske nån privat uthyrare?)
ska ner 1-12 juni och kommer inte kunna hyra på flygplatsen. vi kommer dock bara behöva bil 4-5 dar.
alt hyra bil i torrevieja
tanken är att kunna åka på några utflykter.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag skulle inte hyra privat :)
Läs den här tråden :
http://spanienforum.se/resa-med-bil/7839-privat-biluthyrning.html

Sen kan du kolla i kategorin "Semester" under "resa med bil" högre upp
så har du massor av trådar om biluthyrning thumb
Kanske du måste vara ute i god tid vid den tiden.
Centauro ska vara bra sägs det och finns i Torre.

Chao P :sol:[/QUOTE]

Hej P
btw brukar jag läsa din blogg:)
tack för tipsen.. hade hoppats på att det kanske fanns nåt typ vid la zenia men det kanske det inte gör .
Men Centuro känner jag till.
vet du vart det ligger i Torre?
Jag hade för mig att det är nåt strul med försäkringen därnere å vi har en bil på tomten som blir "oförsäkrad" å därav vill vi hyra de dagar vi kanske vill åka iväg.

Hej P
btw brukar jag läsa din blogg:)
tack för tipsen.. hade hoppats på att det kanske fanns nåt typ vid la zenia men det kanske det inte gör .
Men Centuro känner jag till.
vet du vart det ligger i Torre?
Jag hade för mig att det är nåt strul med försäkringen därnere å vi har en bil på tomten som blir "oförsäkrad" å därav vill vi hyra de dagar vi kanske vill åka iväg.

Gracias happy

Här har du adressen:
http://hyrbilar.centauro.net/spanien-biluthyrning/alicante/torrevieja-hyrbil/hyra-bil.html

Chao P thumb

Hej. Vi hyrde av CENTAURO i exakt tre månader nu i vintras,
2010 euro. 18000 spänn. Allt ingick i.o.f. Tycker att det är dyrt att hyra bil i spanien. Om det är billigare här hemma känner jag inte till för jag har ju en egen bil (2) i sverige.
Det första stället vi kör förbi är en bilhandlare.Där fanns bilar från 9000 kronor.

Man tog sej för pannan.:confused:

Mennn. Erfarenheter är inte gratis. å andra sidan är dom bra.Holaa

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
www.rentagain.com ligger vid Consum i La Zenia. Där tänker jag hyra bil till min son m.fam. i september. Dom var billigast av alla biluthyrare som jag kunde hitta efter idogt letande. Då jämförde jag naturligtvis alla korrekt, med samma försäkringsvillkor, barnstolskostn. o.s.v.
rocio

I Sverige kan det kosta 295 SEK/dag. Det tar de på OK/Q8 där jag bor...Inte billigt det heller. Små bilar.

Om du går in på
spaniaguiden.no
eller
economycarrentals.se
så letar de reda på det billigaste alternativet för de dagar du vill hyra.
Kolla också easyoption.com dom har ett kontor (Easy Insurance) mellan Playa Flamenca och La Zenia (även svensktalande personal).

:flyger:

Reseförsäljare jag känner väljer alltid Holiday Autos (förmedlare). Allt betalas till dom o inget mer i form av extraavgifter etc behöver betalas när bilen väl hämtas ut. Det enda är en full tank till ockerpris om man hyr längre tid än typ 3-4 dgr.

Jag har använt Holiday Autos ett antal ggr. Bra priser o inget snack om extraavgifter gör det till mitt förstahandsval i den här rövarbranschen. Har t ex haft MYCKET dåliga erfarenheter av Hertz som ju ändå är ett etablerat bolag.

Last edited:
Hos rentalcars.com får du det billigste fra 6-8 forskjellige utleiefirmaer. Har brukt det noen ganger. Er muligens billigere å leie hvis din IP adresse er spansk. spainsmile

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen