Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Är det någon som vet någon bra sida där man kan ställa olika platser emot varandra och jämföra soltimmar, medeltemp, nederbörd, osv, samtidigt? De enda jag hittar tar fram en åt gången och orka skriva ner det eller ta print screen. Jag vet nog vad jag kommer få se, men jag skulle vilja få det svart på vitt. Främst gäller det Kanarieöarna och ex Costa del Sol, men även olika ställen på fastlandet.
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Du beskriver det väldigt bra och målande. Jag blir nästan nyfiken på Tenerife, hur skulle du beskriva likheter och skillnader mellan Tenerife och GC? Det var så längesen jag var där, och min bild är alla dessa britter kring Los Cristianos, men på senare tid har jag tvingats inse att den där ön nog har en sida som jag blundat för eller som jag helt enkelt inte sett.Klimatet är oerhört viktigt för det fysiska och psykiska välmåendet. Jag träffar folk med svåra ledproblem som bara efter en vecka vistelse på Teneriffa reser sig från sin rullstol. De som under vintermånaderna lider av torr hud får på en vecka babyhud. Själv plågades jag psykiskt av det långa vintermörkret. Räddningen var att se fram emot en planerad julresa till solen. Det finns de som rekommenderar att man köper en rabatterad elcykel till jul och balanserar i snömodden istället för att resa till värmen. Tur att det finns valfrihet!
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Just det, vi bytte medborgarskap för att göra livet enklare att leva. När vi flyttade till Teneriffa kunde vi förnya passen i Santa Cruz. Bussresan tar ca en timme. Ryktet om att Sverige skulle införa EU-pass gjorde att vi genast förnyade passen i Santa Cruz. Vi skaffade därmed 10 års respit för att kunna agera. Våra farhågor besannades. Det nya svenska EU-passet hade bara fem års giltighet mot tidigare tio. Vidare drogs Konsulatet på Teneriffa in för att spara pengar åt UD. Det medförde att vi skulle tvingas resa till Madrid vart femte år för att förnya passen - och stå för alla kostnader.Aha, vale, una pareja Sueca que hoy dia son Canarios. Creo que ustedes cambiaron para facilitar la manera de vivir (para entrar mas facil en la sistema)?
Ett bra erbjudande
Jag frös som attan i alla fall! Jag hade faktiskt långkalsonger på mig många av dagarna när det var som värst, haha! På kvällarna hade jag 3-4 lager på överkroppen och satt ändå och huttrade.Svinkallt? Möjligtvis på kvällar/nätter och kallt med Las Palmas-mått mätt. Har inte haft ont av de svala höstkvällarna, snarare mysigt att sitta ute med en överdragströja, för luften har varit mild/ljummen, med några undantag.