Div frågor ang. Gran Canaria.

Diskussion i 'Gran Canaria' startad av Ida G, 3 november 2017.

  1. Katt arina

    Katt arina Känd medlem Staff Member

    Blev medlem:
    21 februari 2016
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    425
    Personliga påhopp är inte okej. Inlägg (och svar på dem ) har modererats.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    En inte helt ovanlig önskan, men kan du spanska, för det tror jag du behöver kunna. Nånstans i länken mellan språken (jag talar 4 språk) så tror jag att du måste ha med spanska, kanske hotellägaren är spansk, jag är iaf övertygad om att du aldrig kommer kunna hantera den uppgiften endast på engelska, för den behärskar inte spanjorerna särskilt bra, i regel.
     
  4. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    Hur ser du på det om si yo hablo español perfectamente, no hay ningun problema con la lengua.

    Jag både pratar och skriver spanska precis som jag hanterar svenska, och engelskan är inte långt efter, dessutom är jag spansk(även om jag också har svenskt medborgarskap), men från deras perspektiv är jag en spanjor som har alla attribut som sig bör och därmed bör jag ju ses som en inhemsk som behärskar fler språk än spanska, än en Sueco som kan prata spanska. Jag vet inte om det gör ngn praktisk skillnad, men jag vet att iaf på GC så är de faktiskt ganska fixerade vid att man är en av dem.

    Vad tror du om möjligheterna då?
     
  5. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    SpainBrain ingen tvekan, som Canario med rätt språkkunskaper har du en fördel på den Kanariska arbetsmarknaden, för visst är man som du säger, ”..... fixerade att man är en av dem”..

    Som Canario med rätt språkkunskaper finns även andra arbetsplatser inom turismen som inte direkt arbetar med gäster, som kan vara aktuell med din bakgrund..

    Tänker på t.ex Cabildo som har sitt Patronato de Turismo de Gran Canaria, Gobiero de Canarias Consejeria de Turismo och turistkommunerna San Bartolomé, Mogan och Las Palmad turistavdelningar.

    De här organisationerna har intressanta arbetsplatser för framför allt Canarios med rätt språkkunskaper, för deras övergripande marknadsföring på mässor, säljturnéer och servicekontor.

    Suerte

    TommyD
     
    SpainBrain gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    Riktigt grymma tips, stort tack.

    Suerte (hasta la muerte =))
     
  8. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    Som vi alla vet så är ju det ett väldigt tilltalande klimat på ön, men även ett väldigt varierande också beroende på var på ön man är. Man brukar ju säga att ön har alla 4 årstider, ännu en klyscha där, men som ju har mycket sanning i sig.

    Med detta sagt, var på ön skulle ni ha placerat er om ni fick välja, lockar Las Palmas med sin lite mildare hetta och mer lik svensk sommar, mer än ex Mogan och ute vid den södra delen, som ju har ett hetare klimat. Eller kanske nånstans däremellan?

    Vore intressant att höra hur ni resonerar.
     
  9. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Mina ca 25 år på Gran Canaria har fördelats 50/50 mellan Las Palmas och syd, pga av arbetet.

    Min personliga favorit vad gäller bostadsort är utan tvekan Las Palmas, om jag inte behövde ta hänsyn till arbetet.

    Visst är det mera sol i syd, men väderleken i Las Palmas är perfekt om man valt stan som bostadsort. Under sommaren har man det meterologiska fenomenet ”panza de burro” som lägger sig som ett svalt filter framför den heta solen.

    Las Palmas är hel enkelt en förbaska fin stad i mina ögon och enligt mina egna erfarenheter.

    Själv arbetade jag i fem år för Consejeria de Turismo, Gobierno de Canarias, troligen den enda personen som inte var Canarier..... men kommer man från Ö-vik går det tydligen också bra.

    När vi var ute och marknadsförde Canarias runt om i världen så hade vi med en rapport från NASA som utnämnde Canarias till ha världens bästa klimat.
    Försöker hitta rapporten via Google, men finner den inte. Däremot fann jag en annan undersökning med samma slutsats:

    ”Según un estudio realizado por Thomas Whitmore, director de investigación climatológica de la Universidad de Syracusa (EEUU), publicado por Consumer Travel Publications en 1996, con el título "Indices de los Climas más Agradables", Las Palmas de Gran Canaria es la ciudad con el mejor clima del mundo. Dicho estudio analiza 600 ciudades de todo el mundo, seleccionadas por su popularidad como destino turístico, basándose en sus variables climáticas a lo largo de un año.”

    TommyD
     

Dela sidan

Laddar...