Grafik över jordbävningen i Japan..

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Visst håller med om att det är tragiskt och hemskt för så många människor, men kan inte slå bort tanken i mitt huvud att detta måste vara en hämnd från alla valar och delfiner som slaktats och torterats i alla dessa år!! Synden straffen den som ......!
Japan har aldrig lyssnat på alla dessa demonstranter och aktivister som försökt förmå dem att sluta med dessa grymheter, men nu ska helt plötsligt hela världen hjälpa de!

Last edited:
Hmm... håller inte riktigt med dig didde77... Visst är det hemskt det sätt man slaktat och hanterat både valar och delfiner på, men för det första så har jag aldrig hört talat om att djur skulle vara hämndlystna och sen så är jag strängt emot kollektiv bestraffning. Jag lider enormt med det japanska folket och det japanska djurlivet som också drabbas oerhört i en sån här katastrof.
/Aurora

Ber om ursäkt om hur det lät eller om jag var lite väl hemsk i mitt uttalande! Men är så fruktansvärt trött om hela den japanska befolkning, för deras syn på djur! Har en ganska fast tro på att man får sota för sina gärningar. Japanerna är det grymaste folkslaget i världen. (enligt min och många andras mening.)
Självklart om man ser detta utifrån så är det fruktansvärt det som händer en civilbefolkning vid en tsunami, kärnkraftskatastrof och annan naturkatastrof(köld osv) och det önskar jag ingen att få utstå, speciellt inte småttingar därborta.

Men ni som har sett hur dessa djur i åratal har brutalt mördats av de japanska myndigheterna och den japanska befolkning tror känner en del av den avsky som jag känner för det. Har själv sett det med egna ögon. Talar främst om valar och delfiner men listan kan göras längre. Japan är en nation som totalt har vägrat att lyssna på omvärldens protester av denna barbareri.

Vale, buenas noches på er.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Färöarna, Norge, Spanien, Ryssland, Listan kan göras hur làng som helst med länder som har olika slags djurplàgeri eller tveksamma jaktmetoder i bruk. Tror inte Sverige klarar sig ifràn den listan heller.

Färöarna, Norge, Spanien, Ryssland, Listan kan göras hur làng som helst med länder som har olika slags djurplàgeri eller tveksamma jaktmetoder i bruk. Tror inte Sverige klarar sig ifràn den listan heller.

Nej, absolut inte, om man tänker på vissa bönder som låter sina djur dö i brist på vatten, mat eller någon vård överhuvud. De drunknar i sin egen urin/bajs ibland...
Eller dessa otaliga katter som får föröka sig hejvilt hos en "kattälskare". Det har hänt att även katter har ätit varandra i brist på annan mat...

Nej, absolut inte, om man tänker på vissa bönder som låter sina djur dö i brist på vatten, mat eller någon vård överhuvud. De drunknar i sin egen urin/bajs ibland...
Eller dessa otaliga katter som får föröka sig hejvilt hos en "kattälskare". Det har hänt att även katter har ätit varandra i brist på annan mat...

sant!

Nya trådar

Back
Toppen