Gold Car Banditer

Diskussion i 'Spanien' startad av Salos, 7 augusti 2017.

  1. Salos

    Salos Ny medlem

    Blev medlem:
    24 april 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Åter igen så har vi blivit eller ett försök till att bli lurade av Goldcar i Alicante flygplats
    Lämnade bilen som vanligt i garaget, frågade killen om han ville kika på bilen, men det behövdes inte enl honom. När han försvann in på sitt kontor så passade jag på att ta kort på bilen ,som jag alltid brukar göra både innan och efter uthyrning, Väl hemkommen så ser vi att de har tagit betalt för städning samt 400€ för en skada på stötfångaren höger sida bak. När jag tittar på bilderna före hyrningen så kan jag se att denna skada finns där redan. Jag skriver till firman och påtalar detta samt att jag hotar med polisanmälan för bedrägeri.
    Dagen efter så släpps pengarna men inga som helst kommentarer från aktören.
    Ett par dagar senare får vi en enkät att fylla i vad vi tyckte om våran senaste uthyrning ! Och då fick jag åter repetera vad som blev skrivet innan....:mad:
    Inga svar på den enkäten heller fast jag bad dem att höra av sig....
    Så vad ska man lära sig av detta ? Se till att dokumentera fordonet innan och efter, glöm heller inte ta kort på instrumenteringen när bilen är igång.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Ska ni boka flyg eller hotell så vill vi rekommendera följande tjänster:
    • Hotels.com - Sök och jämför hotell i Spanien. Få 1 bonusnatt efter 10 bokade nätter med Hotels.com™ Rewards.
    • Momondo.com - Jämför alla flygbolag och hitta det flyg som passar er bäst.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Ricber

    Ricber Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    20
    Ja det är en soppa, jag antar att man får prova på tills man hittar en firma man känner sig bekväm med. Själva kör vi nu alltid med Malagacar.com i Malaga som finns en bit ifrån flygplatsen (väl fungerande shuttle) och där är det aldrig något jobbigt snack om försäkringar etc. Personligen hade jag plockat bort Goldcar på listan över eventuella uthyrare om jag blivit drabbad som du, i din text antyder du ju att det inte är första gången.
     
  4. Salos

    Salos Ny medlem

    Blev medlem:
    24 april 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Gav dom en möjlighet till men det är slut nu . Tidigare var det någon som hade slagit hål i vindrutan med en spikhammare.
    Har skaffat en bil som nu står parkerad på Umbrella Parking, de hämtar och kör en till flygplatsen dygnet runt , för 270€ om året, dessutom är bilen nytvättad vid avhämtning.
    Skönt att slippa allt tjat och misstänksamhet .
     
  5. mixt

    mixt Aktiv medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    97
    Biluthyrarna är som flygbolag. Inte mer värda än det senaste klagomålet.
    Själv har jag bara goda erfarenheter av Gold Car. De ger mig utmärkta bilar och snabb service utan strul.

    Men man måste förstås måste vara mycket uppmärksam på småskadorna. Det är nyckeln till en god relation.

    Jag brukar också tipsa om att råkar man ut för någon skada, åk tillbaka direkt och ta en diskussion med uthyraren om kostnaden. Det är mycket bättre än att drabbas i efterhand.
     
  6. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    748
    Mottagna gillanden:
    89
    Samma sak när man hyr, fota skador på en gång eller visa det när lägenheten/huset gås igenom.

    Jag har lärt mig att spanjorer ber inte om ursäkt. Visst finns det de som gör och de verkligen menar det men flertalet gör det inte. Oftast är det mer att "vad jobbig du är som gnäller, spelar roll om du fick betala för två vinflaskor i stället för en".
     
  7. Salos

    Salos Ny medlem

    Blev medlem:
    24 april 2016
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0
    Det har ju aldrig varit något fel med servicen och bilarna generellt .. det är det bedrägliga beteendet som man lackar ur på ! Att åka 6 mil för att visa en eventuell skada är inte hanterarbart.
    Rutan som jag skrev tidigare om ville de ha 1000€ för ,men det sket sig också !
     

Dela sidan

Laddar...