Minerva
Medlem
Jag har nu bott fyra månader i Guardamar och är nöjd eller tom mycket nöjd med det mesta, men har problem med kylan inomhus nu på vintern. TROTS att jag har luftkonditionering med värme och betalar mycket.
I Sverige frös jag UTOMhus praktisk taget hela året, nu fryser jag INOMhus.
Jag har bott med luftkonditionering i USA i herrans massa år och aldrig har varken betalat lika mycket för a/c uppvärmning eller frusit så fördärvat.
Värmen inne är ojämn fördelat och känns inte alls varm. Termometern säger att det är nästan 20 grader vid dörren till vardagsrummet (till vems nytta? skall jag ställa fåtöljen vid ytterdören?), men bara 18.5 i köket (4 steg från vardagsrummet) och 17 i sovrummen. Hur fan kan man bygga så taskigt?
För det är väl dåligt byggt, eller?
Och värre än är att jag känner mig som om det varit mycket kallare än termometern visar. Varmaste dubbla tröjor och långkalsonger hjälper, men mina händer är iskalla.
Blir nog tvungen att flytta till varmare trakter. Men blir Kanarieöarna bättre?
I Sverige frös jag UTOMhus praktisk taget hela året, nu fryser jag INOMhus.
Jag har bott med luftkonditionering i USA i herrans massa år och aldrig har varken betalat lika mycket för a/c uppvärmning eller frusit så fördärvat.
Värmen inne är ojämn fördelat och känns inte alls varm. Termometern säger att det är nästan 20 grader vid dörren till vardagsrummet (till vems nytta? skall jag ställa fåtöljen vid ytterdören?), men bara 18.5 i köket (4 steg från vardagsrummet) och 17 i sovrummen. Hur fan kan man bygga så taskigt?
För det är väl dåligt byggt, eller?
Och värre än är att jag känner mig som om det varit mycket kallare än termometern visar. Varmaste dubbla tröjor och långkalsonger hjälper, men mina händer är iskalla.
Blir nog tvungen att flytta till varmare trakter. Men blir Kanarieöarna bättre?
Last edited: