Flytta till Mallorca

magnusg

Ny medlem
Hej!

Har lite funderingar på att flytta till Mallorca inom en månad då min familj är nära att köpa en lägenhet utanför Palma i Illetas.

Har lite frågor för jag hade tänkt åka ner och studera Spanska i cirka 10 veckor på den här skolan:
http://www.ihes.com/pal/ är det någon som har erfarenhet utav den?

Hur väl klarar man sig med Spanska språket på Mallorca? för vad jag har förstått pratar de Katalanska och Mallorquin?

Vet att jag åker ner i slutet av säsongen men tänkte iallafall försöka hitta ett jobb då jag tröttnat lite på livet i Sverige. I värsta fall får man ju åka hem igen ;)

Om någon kan erbjuda ett serviceyrke till en serviceinriktad 25 (fyller 26 i oktober) åring med tre års universitetstudier inom Service Mangement och goda språkkunskaper i engelska och tyska samt de nordiska språken får ni gärna hojta till thumb

Annars kanske nån är sugen på att mötas upp för en Cerveza :)

Ha de gott!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Med Spanska klarar du dig perfekt, Mallorquin/Catalan är deras andra oficiella spràk, men alla pratar spanska. Pà Mallorca pratar dessutom väldigt mànga Engelska eller Tyska.

Om du kan Engelska, Spanska tyska och Svenska... blir du ganska eftertraktad inom hotellbranchen.

Nya trådar

Back
Toppen