Flytta från Sverige:)

Bra fråga!

Hej!
Vilken bra fråga och många bra svar med tips på bloggar, alla numera inlagda bland mina Favoriter!
Det är kul, spännande och lärorikt att läsa om hur ni som har tagit steget har gjort och hur ni som är mitt uppe i det gör och hur ni som längtar men inte har tagit steget ännu, resonerar!
Själv är jag också i längtanstadiet, allra helst nu när det har snöat och blåst på tvären här i sydöstra Skåne i två dagar! Försöker plocka fram tillräckligt med energi för att gå ut och skotta...tung blötsnö där plogbilen igår kväll lade upp en snövall på några ton utanför infarten!
Jag åker till Fuengirola första veckan i april och ska försöka hinna se så mycket som möjligt. Jag är medveten om att det är kort tid men någonstans ska man ju börja, plus att jag hänger här!
Eftersom jag är hundägare och mkt aktiv med mina hundar så har jag tänkt besöka JSM Dog Centre i Monda som drivs av ett svenskt par. Är det någon här som känner till dom? Och vad vet ni om Monda som stad?

Vänliga hälsningar
Brittis

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
När det gäller Fuengirola och hundar, tycker jag att du skall ta en kontakt med Anna Frick. Hundtränare och utbildad hundpsykolog. Hon känner till allt som händer här på kusten.

http://cds-dogcenter.com/us/ Du hittar henne också på Facebook (samma adress)

Vi träffar henne tre gånger i veckan, varav två gånger är vad hon kallar för Paseo walks. Vi går alltså utefter strandpromenaden och lägger in träningsmomenten där. Massor av cyklar/lösspringande hundar och människor, men jättenyttig träning. Vi har aldrig haft en så glad (trött) och lycklig hund som nu när hon har hand om honom.

Hälsar Göran och Keezo (keshond) i Mijas Pueblo

Nya trådar

Back
Toppen