Flyg

Diskussion i 'Flyg' startad av A-Lotta, 28 maj 2016.

  1. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Mixt, jag tror att det beror på just september är en månad när många av oss "övervintrare" drar ner till våra hus och lägenheter. Det skapar en sned beläggning för den månaden, eftersom vi inte åker hem förrän om kanske 4 - 6 månader senare. Stor efterfrågan, fulla plan Skandinavien - Alicante, medans det är mycket liten efterfrågan och tomma plan den andra vägen, dvs. Alicante - Skandinavien.

    Om du kollar priserna den andra vägen, så kommer du troligen att hitta extremt billiga resor.

    Tommy
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej ja så är det ni borde chartra eget flyg så vi andra får billigare priser .Jag förstog inte det heller när vi flyttade till Spanien vad övervintrare var så det har jag lärt mig här och det är ni som är orsaken till dom höga priserna
     
  4. Los Suecos

    Los Suecos Känd medlem

    Blev medlem:
    2 mars 2015
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    297
    Erkki, vi "övervintrare" är också ute efter låga flygpriser och din idé är tyvärr dyr, mycket dyr!

    Själv var jag med redan för "100-år" sedan, dvs i slutet 60 talet och i början av 70-talet, när "husägarna", som skandinaverna med hus i Spanien kallades, faktiskt hade egna charterflyg.

    På den tiden var reguljärflyget inget alternativ och chartern fanns bara i perioden mitten av april, tills i början av oktober.

    Problemet med dessa flyg var precis samma som idag. Man fyllde ett flygplan från Stockholm på hösten, till Alicante och Malaga, men sedan gick planet helt tomt tillbaka.
    Samma sak på våren, men åt andra hållet. Det blev helt enkelt orimligt dyrt.

    Optimalt hade varit att "husägarna" fått köpa enkel biljett ner på hösten när charterplanet gick tomma ner för att hämta de sista charterfästerna och tvärtom på våren, men det gick inte i den då helt reglerade flygbranschen.
     
  5. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej Los Suecos vet du om det är lönt och titta på priser tidigt har själv inte kollat .De billigaste vi flyg vi har haft 752kr tur o retur 2 personer från Skavsta om jag mins rätt i januari .Men vi flyger inte så ofta till Sverige senast var när vi skulle förnya våra pass för då fick man nästan flyg biljetten betald .För det kostar 185eur att göra det i Spanien
     
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. chr57

    chr57 Medlem

    Blev medlem:
    14 april 2013
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    5
    Flyger ner till Alicante i sommar. Alicante - Stockholm va mycket dyrt så vi lämnar hyrbilen i Barcelona istället och flyger hem därifrån för ca 600 kr / pers.
    Visserliggen tillkommer hotell i Barcelona och lite extra på hyrbilen men det blev billigare i alla fall och så får vi en dag i Barcelona :)
     
  8. rinconada

    rinconada Känd medlem

    Blev medlem:
    6 oktober 2010
    Inlägg:
    3.875
    Mottagna gillanden:
    217
    Tack för tipset. Jag har inte tänkt på Barcelona för jag flyger till Madrid och tar bussen därifrån.
     
  9. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Måste bara berätta att två av mina bevakningar via Skyscanner plötsligt sjunkit 1000 kr i pris per biljett för följande tider:

    11 juni 2016 - den 18 juni 2016 | 2 resenärer | Ekonomi | Direkt

    11 juni 2016 - den 20 juni 2016 | 2 resenärer | Ekonomi | Direkt

    Nu kostar det 1800-2000 kr tor per biljett. Rätt bra pris vid den tiden. Kan det bero på det fina väder som varit i Sth sista veckorna? Vem vet...
    :)
     

Dela sidan

Laddar...