Finns inte spansk peppar i Spanien?

Diskussion i 'Mat & Dryck' startad av Zanny, 11 juni 2017.

  1. Zanny

    Zanny Ny medlem

    Blev medlem:
    24 januari 2015
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    5
    Vi har har letat efter spansk peppar (chili) på Mercadona och på marknaden, men det enda vi hittar är torkad. Hemma köper vi färsk chili (importerad från Spanien!), men var hittar vi den på plats? Har alla spanjorer sin egen odling?

    Har även haft svårt att hitta rödlök. Hittade ett enstaka exemplar på marknaden, men inget i butikerna.

    Någon som vet? Vi håller till i Nerja, men har hört om samma 'problem' (I-landsproblem, kanske) även på Mallorca och utanför Barcelona.
     
    mixt gillar detta.
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. mixt

    mixt Känd medlem

    Blev medlem:
    3 november 2014
    Inlägg:
    1.001
    Mottagna gillanden:
    276
    Det var konstigt. Har precis för mig att jag så färska chilifruktar senast jag var på Mercadona i Alicante-trakten.
    Det var kanske någon tillfälligt. Rekommenderar att kolla de lokala grönsakshandlarna. Inte säkert att de har, men någon handlare kan säkert hjälpa till.
    Förvisso kan det vara svårt att hitta rödlök, men med tanke på det fantastiska lökutbudet kan man säkert prova sig fram till en ersättningslök.
    Tänker jag, trallala.
     
    Zanny gillar detta.
  4. erkki

    erkki Känd medlem

    Blev medlem:
    26 september 2014
    Inlägg:
    1.034
    Mottagna gillanden:
    123
    Hej jag har inga problem och hitta prova på Lidel rödlök har Mercadona Diaprix har Spansk peppar men inte alltid
     
    mixt och Zanny gillar detta.
  5. Peztis

    Peztis Aktiv medlem

    Blev medlem:
    23 januari 2012
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    112
    När du säger det, jag letade efter chilifrukt som hastigast på Lidl men det fanns inte. Fast de har så klart ett väldigt begränsat utbud. Rödlök kan faktiskt vara svårt att få tag på emellanåt. Men jag vet med säkerhet att båda finns på Carrefour - om än inte alltid.
     
    Zanny gillar detta.
  6. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Ett bra erbjudande

    American Express SAS Eurobonus
    Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK. 6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa.
    Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  7. DiBo

    DiBo Aktiv medlem

    Blev medlem:
    14 juli 2013
    Inlägg:
    522
    Mottagna gillanden:
    68
    Jag köper både rödlök chili på marknader men också på Consum, Mecadona eller Carrefour i Torrevieja. Många likala grönsaks/frukthandlare har chili av olika slag.
    Lycka till
     
    Peztis och Zanny gillar detta.

Dela sidan

Laddar...