Fiber i Spanien - erbjudande!!

Diskussion i 'TV, Bredband, Telefoni' startad av Sharky, 21 oktober 2018.

1. Sharky

Sharky Känd medlem

Mottagna gillanden:
    235
    Ser olika erbjudande som kommer upp. Men jag vill bara ha Fiber internet. Jag vill inte ha 2 telefoner och en tablet gratis och med obegränsad tilldelning.
    Jag vill inte ha erbjudande som är jättebilliga första året för att sedan chockhöjas.
    Reklamen säger vi levererar i hela Spanien - är det sant?

Synpunkter och tips om ärlig leverantör av fiber internet till ett pris av ca 300 kr i månaden.

2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende, flyg och hotell i Spanien. Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på info@spanienforum.se.
  3. Kjell Fohrman

Kjell Fohrman Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    200
    Utan att på något sätt vara insatt. Kan man verkligen välja mellan olika fiberleverantörer. Är det inte så här (i alla fall i Torrevieja) att den är den som lagt in fiber i ett område har ensamrätten på fiber i just det området och då kan man bara ta från det företaget om man vill ha fiber, eller?
    När jag flyttade ner hit så fanns redan ett "vanligt" internetavtal här med sattvplus för denna lägenhet. Jag kollade upp i kontraktet och bland alternativen fanns dock även fiber. Jag kollade med sattvplus om jag kunde uppgradera till fiber men fick till svar att det inte gick i Torrevieja. Eftersom mitt kontrakt var betalt ända fram t.o.m. juli 2019 och det inte gick att få de förinbetalda pengarna i retur så har jag låtit det löpa och det har faktiskt funkat utan problem.
    Nu var detta ju tyvärr inget svar på din fråga, men någon annan kan kanske hjälpa dig med detta.

Sharky gillar detta.
  4. Louis

Louis Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Jovisst,den som äger fibern har ensamrätt på användningen,dvs. dom hyr inte ut till konkurrenter.Så är det hos mig,Orange äger fibern och tillåter ingen annan att använda den

Sharky gillar detta.
  5. Sharky

Sharky Känd medlem

Mottagna gillanden:
    235
    Men många bolag skriver att de kan leverera.
    Nu kan många olika leverera ström , så frågan är vad som idag gäller fibern.

6. Kjell Fohrman

Kjell Fohrman Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    200
    Ja, det tycker jag också verkar märkligt. Är just tillbaka från Expo-mässan i auditoriet och där fanns minst 2 "internetföretag" som hade braskande reklam om fiber i Torrevieja. Så jag vet inte vad som gäller idag - men för knappt ett år sedan fanns i alla fall inte möjligheten att välja mellan olika bolag.
    Har du testat med att fråga dina grannar vad de har?

7. Sharky

Sharky Känd medlem

Mottagna gillanden:
    235
    Bara en som kör fiber från det gamla statliga bolaget. Alla andra kör wifi.

8. Louis

Louis Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Tycker också det är gammaldags monopolsituation,men jag har Orange fiber och frågade i aug 2018 om DVB-lab och satTv kunde erbjuda fiber,men fick då svar att Orange äger fibern och dom hade ej tillträde till den tyvärr

Dela sidan

Laddar...