Familjer på äventyr

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack Magnus.

Tänk på att länken bara fungerar om man har tillgång till SVT Play. Alltså i Sverige eller med t.ex. Smart DNS eller VPN-tunnel eller liknande.

Göran

PS. I detta fall är sändningen tillgänglig utomlands.DS

Last edited:
Tack Magnus.

Tänk på att länken bara fungerar om man har tillgång till SVT Play. Alltså i Sverige eller med t.ex. Smart DNS eller VPN-tunnel eller liknande.

Göran

Hej vad menar du med tillgång till SVT play funkar utmärkt med min dator eller annars Googla så finns programmet där thumb

Jag har för mig att samtliga svenskproducerade program går att titta på i playkanalerna när man är utomlands.
Vi brukar titta på Rapport och lite annat, när vi är i Spanien.
/Helen

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ja, ni har rätt allihop. Det är tydligen bara min vanliga otur att allt jag vill se på SVT är begränsat till Sverige.

Göran));)

När ni ändå är inne på det här med att kunna se svenskproducerat utomlands, vet ni om det går att logga in på barnkanalen.se och se deras program i Spanien? Har aldrig tänkt på det när jag varit där längre perioder eftersom det var innan jag fick barn och när vi bara är där någon vecka på semester så har vi datorförbud hela familjen :-)

Sjukt inspirerande serie om svenskar på äventyr i världen.

Ingen i Spanien, men så himla bra inspiration i mörkret:

http://www.svtplay.se/video/2612741/familjer-pa-aventyr/familjer-pa-aventyr-sasong-1-avsnitt-1

Imorgon andra delen. SVT 1 20:00.

Moderator får ta bort inlägget om det strider mot någon regel.

Hatet mot medelklassen lever i tidningen Etc som tycker programmet är stötande:

http://www.etc.se/ledare/stotande-svt-serie-om-familjer-pa-exotiska-aventyr

Fjanterier om jag får tycka.
/m

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

När ni ändå är inne på det här med att kunna se svenskproducerat utomlands, vet ni om det går att logga in på barnkanalen.se och se deras program i Spanien? Har aldrig tänkt på det när jag varit där längre perioder eftersom det var innan jag fick barn och när vi bara är där någon vecka på semester så har vi datorförbud hela familjen :-)
Jag kan i alla fall se på Barnkanalen på Barnplay.

Jag gillar bättre de engelska serierierna tex A Place in the Sun och liknande för de är ofta i Spanien och tittar på hus - inte mycket äventyr, men kul.

Alltid trevligt med variation på olika reseprogram och det ena utesluter aldrig det andra. Även om detta program, som så många andra, är tillrättalagt, så tycker jag det är roligt med familjer som inte drömmer bara i tankarna "att när och om" utan satsar på sin dröm och genomför den.
Men det krävs mod och en vilja...

Gillar också A place in the sun, men har inte hittat några nya avsnitt :-(

A place in the sun sänds via engelska Channel4. Om du inte får tillgång till kanalen när du kommer ner så finns det en Channel4.Player. De är inne på säsong 2015 nu. Programmen länkas också via Travel Channel.

Många äldre program i serien ligger ute på YouTube.

Göran

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Alltid trevligt med variation på olika reseprogram och det ena utesluter aldrig det andra. Även om detta program, som så många andra, är tillrättalagt, så tycker jag det är roligt med familjer som inte drömmer bara i tankarna "att när och om" utan satsar på sin dröm och genomför den.

Hej du har helt rätt hur många vågar satsa på sin dröm inte många ,hittar alltid på orsaker på varför man inte flyttar .de barnen barnbarnen de är för varmt ,det har jag fått höra hela tiden när man frågar bor ni här permanent .Jag och min fru har haft drömmen i 20 år och ny är vi här .Vi har haft våra svårigheter men men alt har gått bra ,för vill man något så ordnar sig alltid PS läser din blogg har bott i Stockholm sen 1957 fina bilder graciassgraciass

Ja verkligen, variation är trevligt! Och visst är det härligt med människor som vågar ta steget. Extra kul att titta nu när vi själva lämnar Sverige och flyttar om bara ett par veckor :-)

Ja verkligen, variation är trevligt! Och visst är det härligt med människor som vågar ta steget. Extra kul att titta nu när vi själva lämnar Sverige och flyttar om bara ett par veckor :-)

Hej välkomna ner ,frugans syster har köpt lägenhet i Villa Martin kommer ner i slutet av mars men har några år kvar innan dom flyttar ner permanent :):):):)

Hej du har helt rätt hur många vågar satsa på sin dröm inte många ,hittar alltid på orsaker på varför man inte flyttar .de barnen barnbarnen de är för varmt ,det har jag fått höra hela tiden när man frågar bor ni här permanent .Jag och min fru har haft drömmen i 20 år och ny är vi här .Vi har haft våra svårigheter men men alt har gått bra ,för vill man något så ordnar sig alltid PS läser din blogg har bott i Stockholm sen 1957 fina bilder graciassgraciass

Skönt att ni fått "till det" och trivs. Och visst kan man hitta mängder av orsaker till att inte försöka med ett boende någon annanstans eller göra en långresa. Man bestämmer ju själv. Att det sedan ibland är utanför bekvämlighetszonen, är en helt anna sak.
Jag har ofta i livet följt mitt hjärta och det tog oss bl.a till Peking i ästan fyra år och nu pendlar vi till Spanien.
Önskar dig allt gott.
Roligt att du läser min blogg. Tack!

De som bara seglade hade bott på båten i 8 år innan de åkte för att spara pengar för att ha råd att bara segla...

De som åkte till Indonesien åkte dit för att hjälpa människor. I mina ögon en fin sak, och ännu finare när man dessutom är rädd för krokodiler, men gör det ändå för att hjälpa de som verkligen behöver det. Jag har stor respekt för det, mycket för att jag aldrig skulle klara det själv, inte med tre barn i alla fall.

Men visst håller jag med om att det är rätt olikt de flesta av oss som ordnar och fixar innan vi flyttar. Det är väl därför just dessa familjer hamnat i en serie och inte vi :-D

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen