Förtidspensionär med drömmar

Diskussion i 'Flytta till Spanien' startad av Advokatten, 16 september 2014.

  1. SpainBrain

    SpainBrain Aktiv medlem

    Blev medlem:
    5 december 2017
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    44
    Många bra poäng där, och det går inte att komma ifrån även om majoriteten på forumet valt att slå sig till ro i Spanien så finns det just detta med Kanarieöarna som särskiljer det på ett närmast unikt sätt.

    Men det betyder inte att det är bättre överlag för det, det är inte det jag säger. Men är prio ruskigt bra året runt-klimat, bra levnadskostnader så är det svårslaget. Men ex så är Barcelona för mig en helt överlägsen plats på väldigt många sätt, men över tid blir det för intensivt. Tempot, utbudet av helt fantastiska krogar och massa annat, mitt i City, är fascinerande bra.

    Allt handlar väl om vad man söker och vill ha, var man är i livet osv.
    Att frysa så som du beskriver det tror jag beror på boendeformen mer än den geografiska placeringen.

    Sedan tycker jag att man upplever kyla eller dagar när det inte är varmt på ett helt annat sätt än i Sverige, man blir van vid en viss temperatur, vid ett visst klimat och då blir inte lika varmt detsamma som kyligt och kallt, enigt mig. Men ta samma temperatur en vårdag i Sverige och du går inte runt och fryser, då jämför du med det du är van vid där. Det är min erfarenhet iaf.

    1. Klart att det går, det kan vara lite bökigt att få till det men det finns massor som lever så, så det är bara att jobba mot sitt mål.
    2. Hur långt är ett snöre? :) Du kan väl egentligen bo hur billigt som helst men frågan är vad du då får för det. Allt är ju relativt.
    3. Den är bra iaf på GC, kan inte tänka mig att den är sämre på Tenerife.

    Du ska verkligen inte ge upp.
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Dela sidan

Laddar...