Efterlysning av folk från Enforex i Barcelona

Diskussion i 'Presentationer!' startad av kattis, 4 oktober 2009.

  1. kattis

    kattis Ny medlem

    Blev medlem:
    8 december 2008
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0
    halloj!
    Efterlyser folk som gått på språkskolan Enforex i Barcelona! thumb
    Skulle vara jättekul att få kontakt!
    kram!
     
  2. Spanienforum.se Sponsrat inlägg

    Hej!
    Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
    Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

    PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
  3. SolenLyser

    SolenLyser Guest

    Jag har läst boken "Una novela aventura del reportero Julio Gálvez" av Jorge M. Reverte (på spanska) Den beskriver den otrevliga stämning som råder mellan de som kommer från Madrid och de från Barcelona. Är man verkligen välkommen att studera kastilianska i en landsdel där man föredrar att tala katalanska? Det hade verkligen varit intressant att höra från någon som vet.
     
  4. Backis

    Backis Ny medlem

    Blev medlem:
    16 februari 2009
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    13
    Inga problem i Barcelona

    Min fru läste castellano här i Barcelona utan svårigheter. Alla kan ju tala det, även om många föredrar catalá. Det kan nog vara svårare i mindre städer. Man kan t ex få sämre bemötande i affärer.

    Motsättningar mellan språkgrupperna handlar väl oftast om minnen från Franco-tiden för de äldre resp ungdomlig entusiasm för de yngre. Och förstås att katalanerna tycker att de får bära en för stor del av landets ekonomiska börda, men det är ju ingen språkfråga.

    Det lär finnas 9,3 miljoner katalansktalande. Då räknar man nog in sydöstra Frankrike och Balearerna men det är ju en betydande grupp.
     
  5. La gatita sueca

    La gatita sueca Ny medlem

    Blev medlem:
    10 augusti 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Va kul att träffa på någon som har pluggat på enforex. Vilket år läste du på enforex? Jag pluggade först feb-maj 2004 och sen jan-mars 2005. Det var tack vare enforex som jag lärde mig spanska (och mycket pga att jag var envis..hehe), och idag har jag en filk.kand i spanska från högskolan i skövde. Vart bor du?
     

Dela sidan

Laddar...