Fru Lena
Ny medlem
Tycker alltid det känns jobbigt när notan kommer in och det är dags att betala,
USA är ju enklare 15-18% vill de ha, annars blir de skit sura.
Förstod att det ska vara ca 10% i spanien!?
Har några olika scenario:
1. Vi sitter på nåt hak och dricker några öl, säg 4st. Notan är på 1,5x4= 6euro,
(Hit kommer vi tillbaka igen) 10%??
2. Vi sitter på nån trevlig resturang o äter god mat hela familjen, några öl och drickor till ungarna oxså, notan hamnar nog på 40-50 euro.
(hit kommer vi tillbaka igen) 10%??
3. Sitter på resturang, servicen är kass, tar 100år o få maten. Vilken sedan är bränd och knappt går att äta.
(kommer aldrig gå hit igen) Om vi inte vill dricksa en enda krona springer de efter oss på gatan o gapar?? Eller vad händer??
Pratade med en spansk tjej o hon sa:
"är man nöjd så lämnar man lite dricks, och är man inte nöjd så behöver man inte det"
Jaha, tack för det!! Jag blev inte ett dugg klokare av det.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig reda ut detta.
Tack o Hej.
USA är ju enklare 15-18% vill de ha, annars blir de skit sura.
Förstod att det ska vara ca 10% i spanien!?
Har några olika scenario:
1. Vi sitter på nåt hak och dricker några öl, säg 4st. Notan är på 1,5x4= 6euro,
(Hit kommer vi tillbaka igen) 10%??
2. Vi sitter på nån trevlig resturang o äter god mat hela familjen, några öl och drickor till ungarna oxså, notan hamnar nog på 40-50 euro.
(hit kommer vi tillbaka igen) 10%??
3. Sitter på resturang, servicen är kass, tar 100år o få maten. Vilken sedan är bränd och knappt går att äta.
(kommer aldrig gå hit igen) Om vi inte vill dricksa en enda krona springer de efter oss på gatan o gapar?? Eller vad händer??
Pratade med en spansk tjej o hon sa:
"är man nöjd så lämnar man lite dricks, och är man inte nöjd så behöver man inte det"
Jaha, tack för det!! Jag blev inte ett dugg klokare av det.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig reda ut detta.
Tack o Hej.